Gå til innhold

Har gutten min på 4år lov til å sitte forran, hvis...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når det er airbag forran, men om vi skyver setet helt tilbake, er det no fare da?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så lenge airbagen ikkje er kobla ut, skal ikkje ungar sitte der:)

Skrevet

Ja, tenkte på det jeg å, men så sa kompisen min: kommer airbaggen borti ungen når han sitter så langt bak med setet da, men så sa jeg, ungen flyr jo frem om dere krasjer, men han har jo beltet på seg. Hmm...

Trenger flere meninger.

Skrevet

Så lenge han sitter fremovervendt kan han sitte der selv om det er airbag (det er lovlig), men det er frarådet på det sterkeste da... Sitter han bakovervendt er det ikke lov.

Skrevet

Selvfølgelig!

-hvis han er over 1.50 cm...da vil jeg tro han er en medisinsk sensasjon...

Skrevet

Faren er forøverig at han kan brekke nakken eller bli kvalt... Selvom han sitter i bilstol og kommer høyere opp.

Skrevet

Er det lovlig altså, for har hørt at en gutt på 4år ikke er sterk nok i nakken til å takle en airbag eller er han det? Nei huff, for ringe naf el noe jeg, hvem kan jeg egentlig ringe?

Skrevet

Jeg trodde det var en "høydegrense" på 140 cm jeg..?

Uansett så ville jeg ikke ha gjort det når du er så sterkt i tvil:o) Virker som om du har lite lyst til å plassere ham der, men at andre rundt deg presser deg litt? Hadde vært greiere hvis det ikke var lov ihvertfall:) Men jeg er usikker på om det er sterkt frarådet eller ulovlig for barn under 140 cm å sitte foran når det er airbag.

Forøvrig så sier jo Alva at det er lov, så da stemmer det sikkert:)

Skrevet

Eg ville berre tenkt som så; føler du deg usikker, og trur at det ikkje er lurt, så ville eg ha latt være:)

Eg meiner det er sånn at ungen får airbagen lettare rett i fjeset enn kva ein voksen, og at det er dette som er farlig.

Og airbagen er vel berekna på lange folk også, som må ha setet heilt bak?

Skrevet

om det skulle være lov eller ikke lov, så setter ikke jeg barnet mitt forann med airbag.... har ei veninne som kræsja, fikk airbagen i siden og har øresus den dag idag..... så selv om ikke de skulle knekke nakken eller blir kvalt så kan det være andre ting..... min mening er at barn hører til i baksetet..... :o)

Skrevet

Ja, er vel 140 cm når jeg tenker meg om...

Det er ihvertfall lov å sitte foran når en er oooover 140 cm da, og det er de færreste 4- åringer =)

Skrevet

Han skal få sitte bak å se på film når de reiser, kompisen min presset meg ikke, han var bare litt i tvil, og siden det bare er dem 2 som reiser så ville han ha ungen forran, men når det er frarådet, så forstod han det, han er ganske så sikkerhets messig av seg, så det var ingen problem ;O)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...