Gå til innhold

hva skjedde på deres 1.kontroll?


viperjente24

Anbefalte innlegg

jeg har nå vært hos legen, er 11+0 i dag:) hva og hvordan gikk legen fram med kontrollen med dere? jeg tok utallige(føltes sånn hehe) blodprøver og så snakket han om valg av jordmor og legekontroller, litt om min situasjon sånni det dagligdagse.. videre sa han at vi ikke burde ta gleden på forskudd(!) selv om han sa gratulere så burde jeg ikke sprette champangekorkene enda sa han for mye kunne gå galt :S har vært veldig bekymra så det hjalp ikke akkurat nei.. han var veldig hyggelig men foretok ingen slags fysiske undersøkelser,enda jeg sa at jeg har hatt en sa og en kirurgisk abort de to siste åra... trodde at legen skulle foreta en gu eller i hvertfall kjenne på mage, pupper ol? følte meg litt snytt der igrunnen.... hadde en blødning i uke 8 og da var jeg litt hysterisk så reiste på sjukehuset og ble undersøkt av eg lege der som sa livmora hadde riktig størrelse osv så det så ok ut,men ingen ul eller doppler brukte de:( menmen var kanskje litt tidlig... lurer nå på om jeg skal bestille time hos jordmor kanskje hun undersøker litt mer? hmm ikke lett det her, er 1.gangs og veldig bekymra så ville jo gjerne hatt litt mer undersøkelse...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei, vi er akkurat like langt på vei. Jeg er også ganske stressa for dette her, har også min første i magen. Jeg har første legekontroll i morgen, men pgs en smule hysteri (fra min side) og fordi jeg vet at han ikke har ultralydaparat, så har jeg også bestilt time hos privat gynekolog på fredag (bestilte for tre uker siden -det er ofte litt ventetid hos de fleste hvis ikke det dukker opp en avbestilling) for ultralyd hvor jeg forhåpentligvis ser noe som beveger seg, et hjerte el. Det koster 500 kr, men det er det verdt for å få en bekreftelse og slippe å gå rundt som nervevrak. Jeg vet ikke hvor i landet du bor, men på de litt større stedene finnes det stort sett alltid privatpraktisernde du kan bestille time hos. Lykke til :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Jeg hadde nok litt den samme følelsen forrige svangerskap jeg også på første kontroll. Ikke det at legen sa jeg ikke måtte ta gleden på forskudd, for det er bare tull at vi ikke skal glede oss selv om vi ikke er over 12 uker på vei ennå. Jeg følte også at det var lite legen gjorde bortsett fra blodprøve, uronprøve, informasjon og doppler. Men det sistnevnte er jo stort! Tenk så deilig å få høre et livstegn fra det lille knøttet i magen... Jeg synes dere skal tenke positivt og glede dere til barnet dere skal få. Allerede er jo dere 11 uker på vei begge to, og det betyr at risikoen for spontanabort avtar hver dag som går nå. Jeg er nå 10-11 uker på vei med nr 2 (vet ikke nøyaktig;)). Skal på første kontroll om en time til og gleder meg. Håper jeg skal få høre hjertelyden. Har forøvrig en nydelig jente på 13 måneder. Det å få barn er så mye større enn man klarer å innbille seg. Jeg ble helt overveldet etter fødselen. Bare gled dere masse. For de aller fleste går svangerskapet heldigvis kjempe fint (bortsett fra litt plager for mor, men hva er vel det, når det kommer et perfekt barn til slutt...?)

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

eg var på første kontroll i går.. fylte ut helsekort, legen sjekka blotrykket, å hørte på hjerta.. så tok jeg eg blodprøve, leverte urinen som jeg hadde med og vegde meg.. det var det.. tok sikkert 15 minutt til sammen:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal på førstegangskontroll i morgen jeg og... Merker behovet for å vite at jeg i det hele tatt har noe levende i meg vokser for hver dag som går.. Jeg skal ikke vente alt for lenge med å høre/se et hjerte slå før jeg blir lettere hysteriske... Utrolig at man går gravid så lenge ute å få noe som helst bekreftelser på det!? Sånn var det langt i fra med mitt forrige barn, men det er mange år side da.. Den gang var det tett oppfølging fra dag en!

Vi har uansett bestemt oss for privat ul i uke 12...

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...