Gå til innhold

3barn = større hus... Hjelp!!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Samboeren min og jeg har forstått at huset vi har i dag er litt knapt på sine 140kvm og har begynt å se etter større hus. Vi ser på hus over 3mill og jeg kjenner at jeg blir litt stresset av det. Jeg har ennå ikke passert 30 men har kommet lenger enn de fleste på min alder. Det er mye ansvar og utgifter som følger med 3 barn og et huslån på over 3mill + 2 biler. Vi er sære på hva vi flytter inn i, det skal være ordentlig, pent og barnevennlig.

Dette er huset vi vurderer å kjøpe hvis noen vil se:

http://www.eiendomsmegler1.no/em1/handlers/em1/Estate.aspx?pageid=5035&estateid=268121#

Herregud, selge, kjøpe, flytte, og få enda et barn i august. Kjenner at jeg er hormonell og gravid gitt!!!

Går dette bra!!!??? Noen som kan fortelle meg at dette går så fint at :/

Videoannonse
Annonse
Skrevet

kommer ikke inn på den siden,men venter selv nr 3,har ikke peiling hvor stort huset er,men har 3 soverom+et gjesterom som sansynlivis blir barnerom,trodde 140kvm var stort eg,hvor mange etasjer da??vi har 3 etasjer så er stort nok...vi har gjeld på 2mill,å d klarer vi fint å håndtere,er ikke så nøye m hvilken bil vi kjører osv,bare den sviver hehe,men vi vil ikke sette oss til gjeld slik att vi ikke kan leve noe greit,bra å ha råd til mat liksom...men selvfølgelig bare du og mannen din som vet hvor mye dere klarer å ha i gjeld,,lykke til uansett....

Skrevet

http://finn.no/finn/realestate/object?finnkode=12672045&sid=xz5cbajeqSa204883&WT.svl=Link

Kanskje denne linken går....

Vi tjener greit så vi klarer det men jeg synes det blir i så enorme former at jeg blir varm bare av tanken. Vi kunne sikkert fått et enda større hus for denne prisen men standaren er uhyre viktig for oss. Vi har innsett begge to at vi trives ikke i noe middelmådig. Uff, jeg høres ut som ei snerpete kjærring :( Jeg liker bare å ha det pent rundt meg når jeg er så mye hjemme som jeg er om kveldene og jobber innen interiør og styling.

Skrevet

Hei, Jeg skal bli 3 barnmor i Juli. Vi bor i dag på 100 kvm og det er noe som kommer til å bli altfor lite. Vi har kjøpt nytt hus som er på 150 kvm noe vi føler blir en perfekt størrelse. Planløsning har mye og si også. Vi får 4 soverom, pluss bad og vaskerom i en etj., og åpen kjøkken, spisestue, stue, pluss toalett i den andre etj.

Men at 140 kvm er for lite for dere? Det vet jeg ikke, kommer veldig an på planløsning. Prisen 3.4 mill synes jeg ikke er mye heller. Mye for pengene. Vi bor på Oslo Vest, hvis vi kunne ha fått et hus som dere ser på til den prisen så hadde vi ikke vurdert det et eneste sekund.

Skrevet

du bur i 140 kvm og venter nr 3...forstår godt at jo mere plass jo betre,hvor mangen soveromm har du?

vil bare si en ting...vi bur i ca 60 kvm med dårlig planløsning og venter nr 2, vi har kjøpt hus på 150 kvm,men det kan godt være nr 3 kommer før vi får flyttet inn,de har akkurat begynnt å grave på tomta...så da kan vi risikere å bu 2 voksne og 3 barn (midlertidig) i 60 kvm...bur du på 140 kan du klare å bu der midlertidig til de finner noe de vil ha...ikke stress med det nå, gravid og flytting er ikke bra for deg...vi planlegger stor barneflokk og 150 kvm med god planløsning syntes eg er luksus og rikelig stort:)

Skrevet

Huset har forferdelig dårlig planløsning. Det er en villa fra 1908 og da måtte man gå igjennom det ene rommet for å komme inn i det neste pga varmen i huset rundt pipa. HÅPLØST!! Stuene nede og kjøkkenet er ok, det er soverommene som ikke går. Nå gidder jeg ikke å bo sånn lenger men trives i huset så litt vedmodig er det. Huset vi har sett på er 160kvm og mye bedre planløsning :) Så jeg flytter glatt inn. Men vi må nok gå noen runder til før vi evnt kjøper det. Skummelt og jeg skal ikke løfte noe vet jeg hvis vi kjøper det :) Da blir det vaskedamer og flyttefolk som skal gjøre jobben.

Gjest Bjørnen Collargol*gravid*
Skrevet

NYDELIG HUS!!!!!

Skjønner godt at du får litt angst når det er snakk om så mye penger.... Men har dere råd så hvorfor ikke?

Det handler om å prioritere og dere må kanskje droppe noe som dere har tatt som en selvfølge før.... Men jeg har venner med 3 mill i lån og de har det helt greit. Man må bare tenke litt mere før man bruker pengene på alt mulig annet!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...