Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva spiser dere til frokost?.... jeg er så lei brød :-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Siste uka har det gått i kaffe..Ikke så sulten for tiden. Men viktig å få i seg litt næring på morningen når man er gravid:) Så om jeg ikke vil ha brødskiver tar jeg litt frukt. en gulrot, en proteinshake eller en yoghurt. (sistenevnte blir mer mettende om du har litt havre eller branflakes oppi)

Skrevet

ja huff...blir no somoftest brød,mend leverpostei og røbetter siden jeg desperat trenger allt det jerne jeg kan få.. og litt apelsin juice til..

Om vi har hatt kjøttboller til middag dagen før blir det kjøtt bille baguett med røbettesalat :)

noen ganger blir det bare til at jeg svalger vitamintabeletter og jern tabeletter med apelsin juice og så får det ventte til lønsj med mat, er litt vel mat lei :(

Skrevet

Jeg spiser grisla kneipp med hamburgerrygg og bremyk Nam! Må ha sjokolademelk til (kun O'boy som duger, ikke Nesquick - æsj). Kanskje jeg tar en youhurt. Jeg spiser egentlig ikke frokost (har jeg liksom aldri gjort), men jeg leste at gravide som hopper over frokosten har lettere for å få overvektige barn. Sto i bladet GRAVID. Er jo ikke sikkert jeg ville fått det for det, men det er jo alltid lurt med frokost. Så da fikk jeg en tupp i rævva :)

Skrevet

Et eple eller litt frokostblanding med yougurt over, en smoothie eller havrevilling. Havrevilling er ufattelig godt hvis man har litt vondt i halsen =) Så lenge jeg kan huske har jeg brukt havrevilling som "medisin". Det føles som at det hjelper å få i seg det hvis jeg ikke er helt frisk =) Leve lenge på det kan man gjøre også! Du tar bare havregryn i en kjele til det dekker bunnen. Så tar du i litt vann til det så vidt dekker grynene. La det koke opp og ta i en klype salt. Deretter sper du på med melk til ønsket konsistens. La det koke opp og du har et godt lite måltid. Ta gjerne sukker oppi for å søtne det litt =)

Skrevet

Synes det er så søtt at du kaller det "villing", Rose_of_Ice.

Så det i en annen tråd også.

Jeg har alltid trodd det heter velling, men jeg vet ikke, og som sagt; "havrevilling" høres så søtt ut =)

Frokost er alltid et "problem" for meg. MEn jeg tvinger alltid meg selv til å få i meg litt. Om ikke annet så i hvertfall et eple fram til matlysten dukker opp, sånn litt utpå dagen.

Skrevet

Jeg har heller aldri vært noen frokostelsker.

Må innrømme at jeg har vært fæl til å hoppe over nettopp dette måltidet. Etter at jeg ble gravid har jeg jo ikke lenger noe valg; skipper jeg frokosten, ja da blir jeg så kvalm at det er helt uutholdelig.

Har funnet ut at det blir lettere å få i seg maten på morgenen hvis man spiser noe "lettere" enn brød. Har til og med innbilt meg selv at brød er lettere å spise når det er ristet..hehe Så blir endel ristet brød med diverse på til frokost om dagen. Ellers spiser jeg også mye frukt og yoghurt. Et alternativ til brød er jo havregryn med melk og syltetøy. Kjempegodt!

Skrevet

Det var rotete med frokost her..Men jeg fikk beskjed fra jordmora at jeg måtte lære meg både å spise frokost hver dag og å spise alene når det var tilfellet...

Men har fått god rutine:)

Lager meg en salat av div salatblader, sukkererter, agurk, paprika og salat"dryss" gjerne wasabierter eller nøtteblanding. Tar på litt balsamicoeddik og olivenolje. Spiser et par brødskiver til med smør. Salaten blir ganske mettende når det er nøtter (en del fett) og erter (en del proteiner) i den.

Jeg pleier å gå ut og ordne litt (kvarters tid) i stallen før jeg spiser, da har kroppen våkna før jeg spiser og jeg blir faktisk sulten.

Gjest Bjørnen Collargol*gravid*
Skrevet

De siste ukene har det vært enten cherios og melk eller så har jeg variert av og til med honnykorn og melk....

Er også veldig lei brødmat så prøver å få i meg noe annet. I tillegg får jeg i meg nok melk på denne måten :-)

Skrevet

Varierer for tiden mellom

- brødskiver med skinke og ost i microen

- ristet brød med ripsgele eller prim

- havregrøt på vann

Jeg klarer ikke bli mett av frokostblandinger, ikke havregryn heller. havregrøt blir jeg mett av, og brødskiver. kjøper alltid "veldig grovt" brød, med det kakediagrammet bakpå.

Skrevet

forøvrig har jeg alltid spist frokost, noe mamma printa inn da jeg var knøtt. vi har alltid pleid å stå opp i god tid og ha tid til mat. så jeg har alltid 15-20 min bare på å roe ned og spise frokost, om enn foran tven med god morgen norge :P men det har blitt veldig vane. sambo har også litt av samme greia, så er veldig koselig å kunne stå opp sammen og bare sitte å spise, selv om det bare er no brødgreier og ikke full oppdekning. jeg klarer meg ikke uten frokost nå, er kvalm om morgenen helt til jeg får i meg frokosten min:)

Skrevet

Du kan jo prøve kornblanding ( 4 korn ) med cultura på. Det er sundt også får du en frisk smak i munnen. Ellers kan du prøve smoothie. Ananas, eple og appelsin smaker helt fantastisk tidlig om morgenen.

Skrevet

Knekkebrød med hvitost og agurk..

Også kjempe lei brødmat..

Et tips til både frokost og lunch er salat kjempe godt og veldig mettendes..

1 boks skinke

makaroni

mais

agurk

paprika

ost i terninger

men du kan jo ha oppi andre ting om du liker det, ha på litt dressing smaker kjempe godt og kan fint stå i kjøleskapet 1-2 dager...

Skrevet

Her blir det alt etter om jeg begynner tidlig (ikke så god tid...) eller sent (god tid....) på jobb.

Brød med diverse pålegg.

Havregrøt, lettvindt og godt - tar vel 10 minutter å lage.

Knekkebrød med diverse pålegg.

Smoothie

Omelett er jo godt.

Arme riddere (NAM!)

Yoghurt + musli

Som regel noe frukt ved siden av/til avslutning.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...