Gå til innhold

Kan noen hjelpe meg formulere objekt i en internasjonal CV?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal søke påen jobb , men har egentlig ingen relevant erfaring eller utdanning.

Ikke vet jeg hva slags jobb eller for hvilket firma eller.. HJELP

( mannen min snakker ALT for mye mao... )

iallefall så har jeg blitt spurt om et resume, men jeg må jo ha et objektive og fronte med...

Aner ikke hva jeg skal skrive. Fordelene er at jeg snakker fransk og engels og ER her..

yuppi...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

objective er det som karrieremål eller?

Skrevet

Objective høre ut som det menes hvorfor du søker denne jobben, hva ditt mål er, hvor du sikter. Det bør du kanskje også vite om det skal være noen grunn til å søke?

Skrevet

Eller snakker du om objektive fakta om deg selv, dvs dokumenterbar relevant kunnskap/evner/erfaring/ferdigheter?

Skrevet

ja, det er karrieremål for jobben. Men det magngler jo endel detaljer som er ganske vesentlig for å formulere dette...

Har ikke sååå høy profesjonell selvtilit eller siden det er ganske lenge siden jeg har jobbet så jeg skjønner egentlig ikke hva de skal med meg der siden de får inn de fleste de trenger, med masse erfaring, fra andre land.

jeg aner ikke hva slags jobb de tenkte seg for de mannen min snakke med snakket i mellom seg selv og sa Ahhh, der passer hun perfekt gi oss et resume, men ikke noe mer..

Han ene er tryllekunstner med ord og han andre har veldig gode kontakter så det var visstnok ikke noe problem. JEg vil ikke mase på dem om hva og når...

Skrevet

Punkt 1: Dette er en problemstilling alle menn unngår, siden de stort sett ser for seg at det å ha pikk er kvalifikasjon god nok. Kvinner sikter lavt og nedvurderer seg selv, menn gjør til stadighet jobber de ikke er kvalifisert for, gjør dem helt ræva, og er fullstendig happy med det. Så ikke selg deg for billig.

Punkt 2: Skriv ned alt det beste med deg. Ikke spar, det er godsida, dette her. Hva har du gjort jobbmessig, hvis du utelater all nedvurdering av deg selv? Hva har du gjort av andre greier, fx frivillig arbeid som viser noe - at du er ryddig, eller at du får tillit hos folk, eller at du er dyktig til å organisere, eller hva som helst. Hva har du av utdanning, og reflekterer de papirene egt alt du kan, eller bør du fokusere inn på noe spesielt som ga deg glede og som du beherska eller som i det minste ser bra ut på papir?

Men først av alt, du må vite NOE, ellers kan du ikke skreddersy. Mas er en kvinnegreie, informasjonssøking er en mannegreie. Bli mann. Google, om ikke annet, og så ring.

Skrevet

Helt enig med sug lut. Man kan jo ikke skrive en god cv når man ikke vet hva slags jobb det er snakk om!

Skrevet

Jeg har sittet og googlet masse på dette i dag og det eneste jeg kommer frem til er hvorfor i helvete skulle noen ansette meg, så jeg bør nok bli mann..

De som mannen min snakket med skal komme å hjelpe meg skreddersy en cv, men jeg må jo ha basicene nede så jeg ikke virker HELT blond.. kanskje jeg har tidd til å gro en pikk til de kommer????

Huff, dette er sååå vanskelig. Det er vel kanskje derfor jeg har vært hjemmeværende i så mange år..

Skrevet

Har du en cv fra før? Eller skal du skrive en helt ny en ? En internasjonal cv er kanskje litt forskjellig fra en norsk en?

Skrevet

Gunda, du har pm.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...