Gå til innhold

Når gikk dere til legen?


muttepus

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gratulerer med graviditeten:)

Første gang jeg var gravid, sprang jeg til legen med en gang, var så ivrig på å få bekrefte att jeg virkelig var gravid.

Denne gangen stoler jeg på CB jeg tok hjemme:)

Men jeg sitter egentlig også å tenker på når tid jeg skal komme meg til legen.......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei.

jeg har en fra før og da gikk jeg først til jordmor. tror jeg må ta en tur til legen snart da jeg jobber som sykepleier i en travel hverdag og føler allerde nå at jeg sliter. blir så fort sliten og er litt småkvalm. ddet er så fall for å få en sykmelding.

tror det kan være greit å vente ltt hvis det ikke er noe spes.ivertfall for min del. kjenn litt på det og ring og bestill time så du får den om et par uker. det er det jeg tenkte. er 5 uker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis ikke det er noe spesielt så går de fleste mellom uke 8-12.

 

Jeg har vart hos legen for å få sykmelding pga av kvalme, men 25 mars skal jeg på første kontroll, da er jeg ca 8 uker:)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bestilte legetime på mandag, var da 4+2:) fikk time om 4 uker = 8+3:) har også bestilt time hos gyn , tidlig UL, når jeg er 7+6:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei å gratulere sååå mye!!!! :)

Jeg gikk til fastlegen min når jeg fant ut at jeg var gravid, var i min 5 uke da.

Jeg ringte først for å bestille time, å fortalte resepsjonsdamen hva det gjaldt. hun sa: det er ikke normalt å komme så tidlig til lege...blabla..og at jeg kunne få time i min 10- 11 uke. Jeg ble litt skuffet siden jeg aldri har vært gravid før...men ringte fastlegen min å fikk time noen dager etterpå. Han var kjempe hyggelig, å det var godt å prate med noen profesjonelle:D Jeg hat neste time 23.april hvor vi skal ta blodprøver,osv..å kanskje lytte etter hjertelyd;) så mitt råd..ring fastlegen;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei=)

Jeg ringte legekontoret og da fikk jeg time på mandag...

Hvis det ikke er nødvendig så trenger jeg kanskje ikke ta den?

Og så fikk jeg ikke jordmor time før 20.mai... det er jo sent... er i uke 5 nå... dvs første jordmor time i uke 15

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei på dere...jeg har vært hos legen idag :-)

og fikk vite jeg var 6 uker og 4 dager på vei...første svangerskap på meg så godt å få det bekreftet hos legen også...er berusende følelse å ha en liten ert der ikke med hjerteslag...mmmm ny kontroll om en månede, og jeg gleder meg alt...håper påsken får tiden til å fly!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 6 uker og tre dager på vei, jeg var hos fastlegen min i går (for noe helt annet), men jeg nevnte selvfølgelig at jeg er gravid, og spurte når jeg skulle komme igjen for kontroll, eller hva det er, jeg viste jo ikke:)

Jeg fikk time 2. april, i min uke 9. jeg fikk også et sjema over når man skal på de forskjellige kontrollene i løpet av svangerskapet:

 

Svangerskapsuke 8-12: 1. sjekk. Fastlege- informasjon, utfylling av svangerskapsjournal, blodprøve, evt. urinprøve.

 

Uke 14-16: Jordmor for 1. gangsfødende

 

Uke 17-19: Jordmor på sykehuset ultralydscreening

 

Uke 24: Jordmor (informasjon om amming)

 

Uke 28: Fastlege- blodprøve

 

Uke 32: Jordmor

 

Uke 40: Fastlege

 

Uke 41: Jordmor (hennvise overtidsvurdering)

 

(Dette gjelder Lillehammer kommune, regner med det varierer noe fra kommune til kommune...)

 

Også er det vel sikkert flere sjekker/undersøkelser hvis noe skulle tilsi det...

 

Spennende er det!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er bare å ringe fastlegen din, og si at du nettopp har teste positivt. Kanskje de vil vite når du hadde siste mens, så blir du satt opp til time!

 

Gratulerer og masse lykke til :))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...