Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som så dette programmet på nrk2 ikveld?

Jeg har nettopp fylt 38, og har født 2 barn. Vi mistet desverre vår datter under fødselen, og vi fikk en sønn drøyt et år senere. Han er nå snart 3 og vi vil gjerne han skal få en bror eller søster å vokse opp med. Fikk mensen igjen ett år etter siste fødsel, og vi har vært prøvere siden da. Hadde en SA i uke 6 i sommer, ble gravid igjen ganske kjapt, men mistet igjen i uke 10/11 (MA).

Etter å ha sett dette programmet har jeg nærmest fått panikk! Hva om vi ikke klarer å få det til igjen? Vet jo at ting har fungert så langt, men er redd tida løper fra oss. Disse abortene har også skremt meg, betyr det at jeg ikke har flere brukbare egg igjen..? Har dere noen tips, bør vi søke hjelp før det er for seint? Hvilke klinikker vil dere anbefale?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei på deg!

Jeg så ikke programmet, men har søkt etter det på nrk.no uten å finne det. Hva handlet det om? Var det mye snakk om hvor vanskelig det er å få det til i vår alder?

Høres ut som du har hatt det tøft, stakkars deg! Jeg har ingen klinikker å anbefale, men du kan jo begynne med en tur til fastlegen? Sikkert lurt å gjøre det snart, siden du har prøvd såpass lenge.

Og du er ikke så gammel - her er det folk langt opp 40-årene som blir gravide!

Stå på!

Skrevet

Hei

Vet godt hvordan du har det, omtrent alle her inne sliter med det samme, så det er riktig plass og henvende seg for råd. Vi har prøvd på nr 3 i over 2 år, med en SA for 2 år siden.

Fyller 39 om noen mnd så jeg føler det haster litt med å bli ferdig. Etter at vi hadde strevd i over 1 år, gikk jeg til fastlegen, som henviste oss til St Olavs og utredning for infertilitet. Er godt i gang og skal ta ut og sette inn egg først på mai. Vil anbefale deg å gjøre dette raskt, om du kommer deg inn før du fyller 39, får du hjelp der, hvis ikke blir det privat og det koster straks litt mere. Er kjempe fornøyd med all den hjelp og støtte vi har fått der.

Lykke til.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...