Gå til innhold

Operert idag...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ja, idag ble jeg da altså operert.

fjerna to visdomstenner som vokste skeivt.

narkose ogh ele pakka, ble vekt på operasjonsstua av at de drog ut tuben. ble intubert også....og bedøvd i heeeele kjeven. va bedøvd helt opp til ørene...

nå er bedøvelsen der de opererte borte, men ikke nede i haka(kunne faktisk ha pericet meg der, så numment er det)...rart...virker som den siger ned på en måte, og skikkelig stramt. beveger nesten ikke på underleppa når jeg snakker...og jeg sikler sånn!! herregud..kan ikke spise noe heller for det nytter ikke når jeg er bedøvd i tunga..

men, det jeg lurte på da, er det normalt å ha ganske vondt i halsen etter intubering? vil det gå fort over eller vil det vare i mange dager?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så bra at operasjonen gikk fint. Jeg vil tro det er ganske vanlig å være litt sår etter en intubering, rett og slett fordi det er en røff behandling for slimhinnene. Tipper det vil bli bedre i løpet av ett par dager :)

God "heling" :)

Skrevet

Hvorfor ble du intubert?

Jeg opererte vekk 3 visdomstenner og en jeksel under narkose,men ble ikke intubert.

Uansett,jeg gikk på sterke smertestillende en uke,rimelig 'høy' den uka;-)

Skrevet

å fyder altså...de har god tid på sykehuest...

fikk beskjed om å komme på sykehuset halv ti....halv to først ble jeg trilla opp. fikk narkosen ti over halv to....ble skikkelig groggy og de anestesi folka hadde sånn humor =P ''har ikke lest journalen hennes, det var hele tanngarden ja??'' jeg bare HÆÆÆÆÆ!!??!!???!! å så ble jeg så svimmel...''er det normalt at hele rommet snurrer slik som spykoppene på tivoli?? ''jada, heeeeeelt normalt...det er også ganske normalt å se en rosa elefant i det hjørnet der *peke*'' å så sovna jeg...å brå våkna av ''Karina, nå er vi ferdig, host litt'' ''host, ut med tuben'' skikkelig hang over...men det varte bare en times tid....fikk spist litt, prøvde å drikke, men alt havna bare på skjorta mi=P ååååh så vondt i halsen og sårene...men haka er like nummen....''gleder'' meg til i morgen....da skal det være deilig da....

Skrevet

Var vist vanlig sa dem, under generell narkose...var noe med at siden de skulle holde på i munnen ble det noe mindre lett for meg å puste selv jeg ble intubert...skikkelig ekkelt å få den tuben ut da....jeg fikk bare vanlig paracet og voltarenmed meg hjem...men tror jeg må ringe legen imorgen å be om noe sterkere altså for dette er jææævli vondt...og skikkelig ekkelt at bedøvelsen siger ned på en måte....virker som alt er samla seg i haka....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...