Gå til innhold

*Leah Elisabeth* nicket - er du her?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tusen takk for den utrolige koselige meldinga fra deg. Jeg skrev dèt lange svaret og da jeg trykket send så kom det opp "error". Du har ikke profil og da kan du vel ikke motta PM tror jeg.

Jeg vil gjerne komme i kontakt med deg.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

fy søren for et fint navn =)=)

Skrevet

Du lurte på navnet til sønnen vår, men jeg får jo ikke svart deg. Noen måte jeg kan få kontakt med deg på? Mail evnt?

Eller kødda du bare?

Nå ble jeg litt i tvil kjenner jeg....

Skrevet

Jeg tullet ikke, mente det helt fra hjertet. Synes også navnet er nydelig og spesielt, merkelig at ingen har "kommet" på det navnet før! Dere har all grunn til å være stolte av navnet på sønnen deres;-) Han er sikkert like nydelig som navnet!!:):)

Skrevet

Ja, han er like nydelig som navnet :-)

Takk i alle fall for de snille ordenen dine. Jeg begynte nesten å grine da jeg leste meldinga di. For du aaaaner ikke hvor mye pepper jeg har fått her inne på grunn av navnevalget,(til tross for at jeg aldri har spurt om noens mening her inne om det). Så litt ros går da strake veien til hjertet.

Vi hadde en veldig klok og snill hund, en flat coated retriever hann som betød så mye for oss -han var selve livet! Caro har vært syk hele livet sitt og til tross for sykdom og masse vondter, så har han alltid vært så snill og tålmodig. Da jeg ble gravid ønsket vi at Caro skulle "være med" videre i barnet på en måte. Derfor bestemte vi navnet Caroline hvis vi fikk jente (og jeg som alltid hadde ønsket meg gutt første gang). På UL så vi en tissemann, men hva da med navn? Vi fant ingen navn på Caro.... (har hørt Carolius senere, men jeg synes Carosander er penere). Vi tenkte først Caro Aleksander, men har et tantebarn som heter Isak Aleksander, så det hadde blitt litt rart. Vi tygget og tygget og så ploppet Carosander opp. Der hadde vi det. Vi søkte overalt og googlet navnet, men fant ingen som hette det, så det var tydeligvis ikke noe navn! Vi likte det så godt, så vi søkte folkeregisteret og fikk det godkjent. Først etter at barnet fikk navnet sitt oppdaget vi at han på et vis var blitt oppkalt etter pappan sin også. Pappan heter Anders. Ta S`en i Anders og sett den foran A`en i Anders så har du sander+ caro= voila Carosander.

Caro betyr kjær på spansk og latin.

Sander er kortform av Aleksander og betyr manns verge.

Altså: Kjær manns verge (mannen som passer på sine)

Vi skjønner heller ikke hvorfor så mange tilsynelatende hater navnet og uttrykker både edder og galle. Det klinger fint, har en betydning, likner på Caroline (og Caroline blir vel ikke mobba for navnet sitt?) Vi tror det handler om at folk ikke har hørt det før og må få venne seg til det.

Caro døde forresten 1 februar og nå føles det SÅ riktig at barnet har fått navnet hans.

De som kjenner oss sier de liker navnet godt og at det er pent (kanskje de bare lyver, hvis vi skal tro at dibberne representerer folket).

Vi synes nå i allefall det er nyyyyyyyyyyyyyyyyyydelig.

NB. Til alle dere som brenner etter å fortelle meg hvor grusomt navn vi har valgt til barnet vårt. Besinn dere. Jeg er ikke interessert i å høre det. Denne meldingen er til *Leah Elisabeth*, men måtte skrive den åpent da hun ikke kan motta PM.

Klem fra Mamman til Carosander

Skrevet

Mnåååååh, det er et av de fiiiiineste navnene jeg hat hørt!!!!! *smelt*

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...