Gå til innhold

Er dette veldig frekt av meg? Ang. jobbsøknad

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er 10 uker på vei med nr. 2 og lurer litt på hva jeg skal gjøre i forhold til jobben.

Jeg jobber myyye som vikar i barnehage. Jeg har også søkt på en fast stilling der og vet at jeg ligger godt an til den.

Ingen der vet at jeg er gravid, er det stygt av meg å ikke si det?? Har tenkt å vente til et med jobben er avgjort (så fremt det ikke begynner å synes da). Vet at de ikke har lov til å gå forbi meg pga. graviditeten, men det er lett for em å komme opp me en annen grunn da.

Hva ville er gjort?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du har faktisk ingen opplysningsplikt om det. Jeg ville lat være. Hvis de ansetter deg så er det vel for at de vil satse på DEG. Og da skal det ikke spille noen rolle om du er gravid og skal ut i permisjon en stund. Kjør på. Fortell det når du må i forhold til permisjon etc. Sjekk når det er. Arbeidsstedet skal ha beskjed en viss tid på forhånd.

Skrevet

Jeg ville latt vær å si noe. Uten tvil. Lykke til:)

Skrevet

Så fremst det ikke vises, ville jeg latt vær å si noe. Som du sier; de har ikke lov å gå forbi deg pga. graviditeten, men det gjør det enklere for dem å ta noen andre, som ikke skal ut i perm.......

Håper du får jobben!!!!

Skrevet

Dette er ikke enkelt - ville iallefall ikke vært det for meg. Jeg hadde nok slitt voldsomt, men samtidig er min anbefaling også å ikke si det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...