Piipii Skrevet 11. mars 2008 #1 Skrevet 11. mars 2008 Hvordan ser dagen deres ut med 6-7 mnd gamle babyer? Her har mini akkurat endret mønster etter at han var syk, så nå er vi kommet litt i ubalanse syns jeg. Så nå ser dagene våres sånn ut. Våkner rundt 7-8: pupp Ca 8.30: grøt + vann Ca 9.00: sove (ca 1,5-2 timer) Ca 12.00: 1 banan evt fruktmos + vann. (Prøver å gi litt pupp, men vil sjeldent ha) Ca 13.00: Sove (ca 1.5 time) Ca 15: 1/2 middagsglass og 1/2 fruktglass + vann. (Prøver her også å gi pupp, men også her sjeldent han vil ha) Ca 16.30: sove (ca 30 min, får ikke sove lengere enn til 17.00) Ca 18.00: grøt + vann Ca 19.00: pupp og så natta. Får også pupp en gang på natten, nå som han har vært syk har han fått to ganger per natt. Men så fort han blir frisk kutter vi ned på et måltid på natten. Han liker ikke mme ( ihvertfall ikke nan eller hipp) Så syns jeg får i han lite melk om dagen. Er ikke så int i puppen lenger kan man si. Trenger han mere melk enn det han får , burde jeg prøve med flere typer mme for å prøve å få i han mere?
pnillan Skrevet 11. mars 2008 #3 Skrevet 11. mars 2008 Jenta vår på 6 mnd har dager som ser ganske lik ut til din,bortsett fra at hun får litt pupp ved de fleste måltidene. (og at både hun og storebror på2 1/2 syns d er greit å stå opp kl 05.30....) Eldstemann likte ikke nan2 (nan1 var helt greit) så vi gikk over til collett da han ble 4 mnd. Kanskje den faller i smak hos småen din også? Lykke til
Piipii Skrevet 11. mars 2008 Forfatter #4 Skrevet 11. mars 2008 Ja sliter sikkelig med å få i han mere pupp om dagen, men han nekter så jeg vet ikke hva jeg skal gjøre:( Kansje jeg skal prøve med collett. Han er ikke spesielt glad i flaska heller, så er ikke bare bare.
Piipii Skrevet 12. mars 2008 Forfatter #5 Skrevet 12. mars 2008 Dytter denne litt jeg og håper flere vil skrive ned hvordan dagen er:)
sæsti & sebbe Skrevet 12. mars 2008 #6 Skrevet 12. mars 2008 Sønnen min på 7 1/2 mnd våkner mellom 6 og 7 hver dag og da får han pupp. Han sovner gjerne igjen i 9 tiden, så da får han mat når han våkner igjen. DVS ca i 10-11 tiden. Da er det grøt og nan. Han ELSKER nan og vil helst ha det hele tiden, hehe, men må jo dytte i ham litt grøt også. Så sover han litt igjen og i 13 tiden får han frukt/fruktmos og vann. Middagsglass får han i 15-16 tiden men er ikke særlig glad i det. Har prøvd flere forskjellige og laget fler selv, men er ikke så glad i det. Da får han ofte et fruktglass isteden (sånn med fullkorn, så det er litt mer mat) og vann. Sover litt og så er det grøt, nan & evt pupp i 19 tiden. Han gidder ikke ta noe særlig pupp på dagen lengre, han klarer ikke konsentrere seg;) Legger seg ca 19.30. Håper det var til hjelp:)
Piipii Skrevet 12. mars 2008 Forfatter #7 Skrevet 12. mars 2008 Supert, takk skal du ha;) Ser at han heller ikke drikker så mye mme/mm, så kansje jeg ikke skal stresse så mye med å få i han mme/mm da
Piipii Skrevet 12. mars 2008 Forfatter #8 Skrevet 12. mars 2008 Noen flere som vil dele rutiner med meg?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå