Gå til innhold

Inkasso og lån?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Samboeren min var i en tvist med telenor for et år tilbake. Han ble fakturert for samtaler han ikke hadde tatt bl.a

Han nektet å betale denne men de ga seg aldri og saken gikk til forliksrådet etc og n har han en anmerkning.

Hvis han betaler ned denne og anmerkningen blir fjernet.

Hvor lang tid vil det ta ham å få ordnet et forbrukslån på 60 000? Han er ingen dårlig betaler, det er bare denne ene saken.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har selv vært i tvist med Telenor pga de dobbeltfakturerte meg for en regning,endte i forliksråd og det endte med at jeg måtte betale.Kjipe penger.

Etter jeg hadde betalt fikk jeg beskjed om at jeg sto uten bet.anmrk like etter.Lånte ikke penger til bil før 3 år etterpå,det gikk hvertfall problemfritt.

De så jeg hadde fast inntekt over lang periode,og kunne lånt mer hvis jeg ville.

Skrevet

Jobber med fiansiering og vanligvis er det veldig streng i forhold til betalingsarnmerkninger, anmerkninger blir ikke fjernet og denne dukker opp uansett bank han søker lån i...

Skrevet

Anmerkninger blir fjernet når de er betalt. Selv om man gjerne må mase litt, for inkassoselskapene er drittreige på å sende over tilbaketrekkingen...

Når den er slettet bør han kunne få lån med en gang så lenge inntekten tilsier det:)

Skrevet

Ble litt satt ut over deg andre anonym, om du jobber med dette burde du faktsik vite at anmerkninger blir slettet med en gang de er betalt.

Tillab:

Han har 400 000 i året, han burde klare å få 60 000 i forbrukslån (ny komfyr bl.a) rimelig kjapt, ja, nesten på dagen?

Skrevet

Betaler han, blir anmerkningen fjernet så å si umiddelbart. (Kan ta inntil en uke.) Så hvis han betaler i dag, vil jeg si at han kan få dette lånet i neste uke allerede.

• 3 uker senere...
Skrevet

Til info:

Selv om man gjør opp for seg vil de aller fleste banker få betalingsanmerkninger opp som historikk når det kjøres en lånesak!

Det er opp til hver enkel bank om de vil bevilge lån ut i fra historikken.

Det tas selfølgelig hensyn til hvor stor saken var og hvor langt tilbake den ligger, kundes historikk i ettertid etc.

Hilsen anonyme over

Skrevet

Ja, anmerkninger blir fjernet, men ikke historikken ! Den kommer opp i min. 3 år etter at saken er avsluttet !

Skrevet

Innlegget skulle vært lenger opp som svar til Tillab...

Skrevet

Anmerkningen blir hengende i minimum et år, i know!

Skrevet

Så fint du later som du kan dette da.

Historikken ligger hos kredittopplysningsselskapene men er ikke en del av kredittvurderingen.

Det vil altså ikke komme opp hos banker og andre låneinstitusjoner eller andre som benytter kredittsjekk.

Kredittscoren blir også endret så snart anmerkningen er borte.

Er det du, som ikke engang har et nick å vise til som jobber med dette eller er det jeg?

Skrevet

De nye reglene som trådte i kraft 01.01.06 sier at anmerkninger skal slettes umiddelbart etter betaling.

Dette er det som er LOVEN per i dag og altså det som er relevant for HI.

At det FØR 2006 var slik at betalte anmerkninger ble stående i et år er irrelevant.

Kan ikke du kjøpe deg en liten lovsamling eller noe sånt?

Skrevet

Anmerkningene blir og skal bli slettet "med en gang" kunden har betalt det som er gått til inkasso/gjort opp for seg.

Inkassoselskapene kan være trege med å slette det, men ny lov fra rundt 2006 sier at anmerkningene skal slettes med en gang.

Jeg vet ikke hvor dere har det fra at de blir hengende i min. 1 år - dette er da bare tull!

Tillab, eller hva hun kalles, har helt rett

(og jeg jobber også med dette!)

Skrevet

Takk appelsin:)

Det gjør også lillekrokodille forøvrig, så vi vet jo hva vi svarer på:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...