Mayla;) Skrevet 11. mars 2008 #1 Skrevet 11. mars 2008 På fredag hadde jeg time for ul og fosterdiagnostikk hos lege, istedet for den ordinære timen man får hos jm. Var kjempe spent, hadde nesten ikke sovet natta før fordi jeg er så bekymret... Først måtte vi vente 2 timer og 15 min fordi legen var forsinket Når vi kom inn hadde ikke legen lest journalen min, og han visste ikke hvorfor jeg skulle ha diagnostikk. Fikk forklart sammenhengen, men da ble han bare sur av en eller annen grunn...?? Ikke ville han se på helsekortet mitt, og ikke tok han i mot ul-papirene mine. Når han startet selve undersøkelsen, satte han doppleren rett på hodet til babyen Fikk vite at det så normalt ut, og at iflg målene stemte terminen. Han skulle jo utføre diagnostikk så på forhånd sa spl på avd at det tok ca 1 time. På venterommet sa han til paret etter oss at det ville ta max 20 min... Så når vi spurte om han kunne sjekke hjertet, og lemmer og kjønn, så ble han sur! Klagde hele tiden over at jeg var en vanskelig pasient, så når jeg spurte hvorfor til slutt, sa han at det var fordi jeg var "veldig kraftig"!!! (har ei venninne i dobbel str av meg som fikk påvist sykdom på barnet 2 uker kortere ut i sv.skapet...) Ble så lei meg, og lurte på om det var derfor han ikke ville fullføre undersøkelsen. Plutselig snudde babyen seg rundt, og vi så perleraden og hånda og alt VELDIG tydelig, og da hintet mannen om at han skulle prøve litt til. Da ble han kjempe sur, og sa: "Nå avslutter vi"! Skrudde av maskina, og gikk på pulten sin. Ikke fikk vi vite om babyen er syk, så er fortsatt like frustrert! Der lå jeg med magen full av gele, med bare et laken på meg. Fikk beskjed om å tørke meg, og når jeg var ferdig hadde han samlet sammen papirene mine (som jeg ville han skulle se på) og sto klar i døra til å skysse meg ut... Sjokkert!!! Måtte tigge han om å signere helsekortet mitt, for å ha bevis for å ha vært der. De sendte visst ut epikrise etter ca 2 mnd, så jeg kunne jo vente på den :s På toppen skjelte han ut legen min for å ha henvist meg dit, og legen min er gyn på føden på samme sykehus. Hadde vel ikke henvist meg uten at det var behov for det! Fikk ny time etter 2 uker, siden han mente at den "beste tiden for senabort hvis babyen er syk" er mellom 18 og 22 uker... ER DET MULIG????????? Ringte føden på mandag og forklarte hva som hadde skjedd. Spl ble like sjokkert som meg, så jeg fikk tilbake den ordinære jm timen til ul førstkommende torsdag =) Håper det blir bedre!!!
AS og lillemor=) Skrevet 11. mars 2008 #2 Skrevet 11. mars 2008 Seriøst!! Det er jo helt ekstremt! Jeg hadde glatt levert inn klage om jeg var deg! Enkelte mennesker burde ikke ha jobber der de møter andre mennesker.. Blir helt sjokkert!! Flott at du fortalte til spl, og at du får ny time=) Forhåpentligvis og mest sannsynlig får du ei bedre erfaring=)
Randi86*Salt og Pepper' Skrevet 11. mars 2008 #3 Skrevet 11. mars 2008 Kjenner jeg blir dårlig og forbanna av slike leger.. Som om de fleste ikke er litt små bekymra med tanke på om at alt er bra på UL o.l og når du blir sendt videre for og sjekke ordentlig og blir møtt slik, nei fy faen altså!!!!!! Kjempe bra du fikk tilbake ul timen hos jordmor, håper du får bedre svar hos henne.. Og send inn en klage, er sikkert ikke første gangen den legen du har vært hos har vært ufordragelig,og ikke minst HAN GJORDE IKKE JOBBEN SIN......
Mitt 2 barn Skrevet 11. mars 2008 #4 Skrevet 11. mars 2008 Stakkars deg! Hadde også klaget på mannen, seriøst han burde ikke få lov til å jobbe med det han gjør. Det blir nok bedre neste gang, men allikevel dette hadde du ikke trengt å oppleve!
Mayla;) Skrevet 11. mars 2008 Forfatter #5 Skrevet 11. mars 2008 Takk skal dere ha Må si jeg ble litt satt ut ja... Har dessverre dårlig erfaring med flere ansatte på samme sykehus, men har også verdens beste lege der!!! Har en sjelden tilstand, så får ikke lov å føde noe annet sted heller. Må si at legen begynte å nesten krangle med meg... Når han nevnte det med 18-22 uker, så påpekte jeg at det var kun 2 uker før de reddet babyen. Da skulle han motargumentere, og mente bastant at flere barn ikke burde vært reddet og at de noen ganger kun reddet barna i særskilte tilfeller... Har en prematur sænn fra før som ble vurdert for forløsning fra og med 24. uke, så det ble som å banne i kirken!
Miss Misantrop Skrevet 11. mars 2008 #6 Skrevet 11. mars 2008 Saa slem han er. Noen ble leger for bmw'n dessverre,
Mamma`n til Trym Skrevet 12. mars 2008 #7 Skrevet 12. mars 2008 Jeg hadde blitt så sint og forbanna. Legen var sikkert superstresset fordi han visste han var for sen men det skal for all del ikke gå utover deg når han først har kommet seg på jobben! Håpløst!!! Jeg skal på ultralyd i dag og jeg er glad jeg har vært hos han før så jeg vet hva jeg kommer til. Jeg hater sure leger og gretne folk på NAV....
Anonym bruker Skrevet 12. mars 2008 #8 Skrevet 12. mars 2008 du var vel ikke tillfeldighvis på sykehuset i tønsberg? der har de en lege som ikke er særlig hyggelig mot overvektige damer som er gravide.
Lofotjenta og gull nr.5 på tur Skrevet 12. mars 2008 #9 Skrevet 12. mars 2008 Huff, er det virkelig mulig å oppføre seg slik.... Slemt slemt slemt!!!
<3 mine søte små<3 Skrevet 12. mars 2008 #10 Skrevet 12. mars 2008 Jeg hadde skrevet en klage. det går ikke ann å behandle en pasient på den måten. det er hårreisende!!
LivetErEnLek Skrevet 12. mars 2008 #11 Skrevet 12. mars 2008 Helt utrolig!!! Jeg har gått til en privat spesialist (kvinnedoktoren på nøtterøy) for fosterdiagnostikk nettopp pga slike leger. Ja, det koster litt, men for meg er det en liten pris å betale for å bli tatt på alvor. Jeg synes som en rekke andre her at du burde legge inn en formell klage på denne legen. Som regel er det ingen som orker å gjøre noe med sånne og de slipper unna gang på gang på gang. Han vil ikke miste jobben sin pga en slik episode, men en skrape vil han nok få seg dersom det rapporteres, og kanskje han vil tenke litt gjennom hvordan han oppfører seg neste gang. Enkelte av disse legene glemmer at det er mennesker de har med å gjøre, og da er det på tide å minne dem på det.
2 fine små Skrevet 12. mars 2008 #12 Skrevet 12. mars 2008 Huff av meg for en lege, og saa ydmykende behandling! Er selv litt overvektig, men vet hva jeg spiser og vet hva jeg trener, saa er veeeldig rask aa parkere vesenet, helsevesenet altsaa, dersom de proever seg. Men det orker man jo ikke alltid, og huff....saa kjipt naar man gleder seg til UL og skal ha litt utfyllende undersoekelse. Godt du fikk ny time og godt du fikk skrevet dette ned.
Nordhagenjentene :) Skrevet 12. mars 2008 #14 Skrevet 12. mars 2008 Jeg hadde klaget tvert! Jeg har selv sendt en klage om legevaktlegen som ikke sjekket noe på meg, i uke 8 med hyperemesis. Han så ikke på urinen, som var mer rød enn gul, sjekket ikke blodtrykk og at jeg kastet opp alt jeg fikk i meg (også vann) samt hadde en vektnedgang på 2 kg på 3 dager brydde han seg ikke om. Jeg fikk en resept jeg kunne bruke dagen etter, da de ikke hadde medisinene på legevakta... Dagen etter ble jeg lagt inn (var hos fastlegen da) og måtte bli på sykehuset i 5 dager før væskebalansen (8 ltr måtte jeg ha) var bra nok... Jeg fikk raskt svar fra kommunen, hvor de beklaget seg og at de skulle ta det videre, og vi venter nå på "dommen". Masse lykke til videre!!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå