Gå til innhold

Dere som bruker Nutramigen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har nå fått vedtak etter å ha venta tre måneder på å komme til barnelege som søkte om vedtak fra NAV for oss pga melkeallergi.

Har lagt ut ca 5000 kr til nå. Får vi tilbake alt vi har lagt ut for Nutramigen eller bare deler av de 5000? Snakka med en utenlandsk saksbehandler i NAV som sa at vi bare skulle sende inn kvitteringer og ville få alt tilbake, men på et annet nettsted var det en som sa at ho fikk 2/3 tilbake. Hva er rett? Hva fikk dere?

Vi har for øvrig både stempla kvitteringer med navn på gutten vår og reseptnr og vanlige kvitteringer der vi har kjøpt Nutramigen uten resept. Dette fordi apotekene ikke ville ta imot resepten uten vedtak og da kjøpte vi bare over disk.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dere skal ha tilbake alt, Nutramigen er på blå resept og det er da gratis til barn..

Så den utenlandske saksbehandleren har rett;-)

Skrevet

Var ikke meninga å gjøre noe poeng av det, men ho forsto ikke alt jeg sa så måtte spørre om flere ting mange ganger... Så vi får tilbake også for de kvitteringene på Nutramigen som bare er kjøpt "over disk"?

Skrevet

Ja, du skal få tilbake for det du har lagt ut, barnet ditt har jo diagnosen melkeprotein-allergi og da skal du få det gratis.

Selv hadde jeg bare lagt ut for én boks, oppdaget det tidlig og jeg fullammet lenge, men fikk tilbake de kronene.

PS: Kunne ikke dy meg med den utenlandske NAV-ansatte, he-he:-)DS

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...