Gå til innhold

Føde på KK i Bergen?


Gjest

Anbefalte innlegg

Etter dårlig timing skal jeg atter en gang føde på KK i juli, "fellesferien".

 

Jeg hadde dessverre en dårlig opplevelse forrige gang med en jordmorvikar som ikke var helt kjent på huset. Det betyr ikke nødvendigvis at det vil skje igjen, men rådet jeg fikk fra jordmor på ultralyd var:

"Be om en jordmor som er godt kjent på avdelingen når du ringer for å melde din ankomst."

 

Det kommer jeg til å gjøre, og anbefaler andre om å gjøre det samme :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg skal også føde der.. Termin 24.juli... Hadde en helt grei opplevelse sist. Han var født 3 spet 05. Var ganske fullt der da og.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for råd. Er super redd for å komme til en som ikke er kjent på huset, og bare er vikar... har nok fødsels angs fra før;)

Skal også føde på KK, er super redd for at det skal bli kaos der jeg, etter som det er "felles ferie" og en haug med gravide bergensere ;P Sitter å spøker om at det blir vel en fødsel i gangen på meg...hehe

Har selv termin 24 juli..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Til anesam og vallentine

 

Jeg har termin den 25. ('c')

Jeg har født de to andre 5 dager før termin, så jeg håper også denne holder skjemaet. Da bør jeg være ferdig når dere kommer c",)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Derfor skal jeg dra til Voss istedetfor, så slipper jeg alt rotet og tullet på Haukeland. Skal ha styrtfødsel for å reise dit, og det er det småååååå sjanser for som jeg ser det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fødte 5-6 dager før termin sist... planer om det denne gangen også :):) så da kan JEG være reist når dere kommer... hehe! Eller så treffes vi kanskje der?!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser ut til at det er overhengende fare for at vi kommer til å møtes på KK gitt.... :) Jeg har termin 22.juli, så sjansen er stor..! Virker som halve Bergen feiret gullet til Brann i sengen, det er en liten opphoping av fødende ca ni måneder senere...? *ler*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

takk takk..ja kan tenke mæ d bi kaos på haukeland t sommern ja...å jett om æ ska ha ei kjent jordmor...får æ vikara så bi d månelyst...hehe...har termin 24.juli som en del andre her ser æ..så da bi d førstemann t senga:) hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mamsen til 2,5 jenter

Tidig - det har ikke jeg tenkt på før du sa det :)

 

Hadde jeg tenkt tanken før, burde jeg vel egentlig holdt kortene tett mot brystet og ikke sagt noe om denne jordmorvikaren til dere andre :)

 

HI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei!

 

Hadde dårlig opplevelse med KK sist i 2004. Vurderte å reise til voss denne gangen, men det blir nok KK siden jeg ikke ønsker å føde på en bussholdeplass i Dale:).

skal ha en samtale med haukeland, slik at jeg kan fortelle hva jeg ønsker og hvordan jeg opplevde ting forrige gang.

Kanskje vi sees på KK, har termin 20 juli

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 måneder senere...
Gjest Mamsen til 2,5 jenter

Kom til å tenke på denne tråden, og lette den opp :)

 

Jeg er nå sikret å få et team med folk som er kjent på huset.

Har nemlig en liten jente som sitter godt plantet med rumpen nede i bekkenet mitt. Da vil jeg legge beslag på en overlege, assistentlege, anestesilege, barnelege, jordmor og barnepleier.

 

Vi får håpe jeg blir fort ferdig ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skrev sist at jeg kom til å føde på kk, men nå blir det Voss. Fikk planlagt ks der 15 juli.

Etter samtale med KK så kommer jeg aldri til å sette foten min innenfor det huset igjen.

Lykke til alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mamsen t 2,5 jenter *fødeklar*

Jeg synes ikke at jeg er så heldig :(

 

Ville mye heller født hodefødsel enn setefødsel...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir sikkert for meg no, med tanke på jord mor og div leger..

har klart å punktere lungen min, så nå må jeg ha en litt spesiell fødsel, der jeg ikke kan presse og div, så småen blir tatt med tang..

så nå har de planlagt fødselen min, og jeg reiner med at jeg da får noen som er litt mere erfarene og kjent på huset...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mamsen t 2,5 jenter *fødeklar*

Uff, ikke bra :{

Skal du virkelig føde på "vanlig" måte? Ikke KS?

 

Da tror jeg heller jeg foretrekker setefødsel :}

 

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo tusen takk hehe.

Nei det er faktisk mere slitasje på lungen og hjertet med ks.. ble litt overasket jeg også.. så den sikreste måten var å dra han rolig ut med tang, når jeg skulle begynne å presse.. de øverste makter som bestemte det.. så.. ble utrolig lei meg, men må jo bare gjøre det beste ut av det hele..hehe

 

masse lykke til til deg også..

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mamsen t 2,5 jenter *fødeklar*

Du må virkelig fortelle fyldig hvordan dette ender.

Tvi tvi :}

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...