Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kan man kjøre bil om man spiser piller hvor det er rød trekant?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jo det kan du - men du må bare ha en legeatest som du leverer på biltilsynet.

Skrevet

dette hvet jeg fordi jeg har epilepsi og går på medisner med rød trekant. Nå driver jeg med lappen, og har fått legeatest fra nevrologen min og levert til statens vegvesen.

Skrevet

Ja, du kan kjøre. Du skal bare vite hvordan du reagerer på tablettene først da de kan virke sløvende. Virker de sløvende på deg skal du selvsagt ikke kjøre bil

Hva skal en attest til biltilsynet være godt for? Tilltaelse for å kjøre sløvet får du neppe der....

Skrevet

Den attesten din er vel kanskje for å vise at din epilepsi er regulert med medisiner....... ustabil epilepsi er ingen god kombinasjon med bilkjøring heller :)

Skrevet

er ikke jeg som lager reglene snuppa ... :) jeg har bare gjort som jeg har fått beskjed om ...

Skrevet

Har lest bruksandvisningen, og der står det ingen ting om det.

Det er paralgin forte det er snakk om.

Er mannen min som går på det nå, og han blir trøtt av de men ikke sløv liksom.

Han mener han kan kjøre, mens jeg er litt mere i tvil. Men han kjenner jo kroppen sin best selv da:)

Skrevet

Det har litt med hvor mye du bruker, har du aldri tatt td paralgin forte og slenger inn på to, så bør du ikke kjøre bil.Men har du en sykdom der du må ta ofte piller er det farligere og kjøre med sterke smerter enn å kjøre med piller innabords.Det stod om det i bladet motor fra naf, en eller gang i fjor.eller var det på nettet jeg las det..Husker ikke helt...

Ikke ta en sove pille og sett deg i bilen;0)

Skrevet

Det har nok ikke noe med den røde trekanten å gjøre, det er ang sykdommen din. Og du må sikkert fornye førerkortet ditt hvert femte eller tredje år osv... med legeattest hver gang. Slik er det for diabetikere.. Har ingenting med medisinen å gjøre, men at du må ha en bekreftelse på at du er en trygg trafikkant!

Skrevet

Du skal ikke kjøre når du tar tabletter med rød trekant! Det sier seg selv! I siste undersøkelse fra trafikketaten viser det seg at 1 av 3 du MØTER kjører i rus med tabletter! Derav de med rød trekant. Om han blir trøtt av de så bør han skjønne at han ikke skal kjøre med de.. Lengre reaksjonstid er noe som oppstår ved trøtthet, og kan gjøre en farlig situasjon til tragedie.. Selv om det ikke er langt han skal kjøre.

Jeg hadde aldri latt min samboer kjøre..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...