Gå til innhold

Hva kan deres 8 måneder gamle babyer?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Min gutt er temmelig bedagelig! Han kan å snu seg fra rygg til mage. Når han ligger på magen lager han flybevegelser med hender og føtter og klarer og snu seg 360 grader rundt sin egen akse. Ellers viser han ingen interesse til å prøve å sitte eller krype. Behøver jeg å bekymre meg eller er han bare litt sen? Han er i hvert fall kjemperolig og utrolig snill. Mammas hjertebarn!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dorthe er også den typen som ikke akkurat har det travelt. Mens enkelte av de andre barna i "gjengen" vår har krøpet lenge og til og med reiser seg og går rundt bordet! Hun har snudd seg fra rygg til mage lenge, men lager også slike flyvebevegelser når hun bil fremover. Men det hjelper jo lite! Er oppe på fire innimellom og svaier, men thats it. Kommer seg ikke over fra mage til rygg. Derimot så sitter hun ganske stødig! Har lagt merke til at det ofte er de litt mindre, tynnere lettere barna som var tidligst ute. Dorthe er ikke en av dem! Kanskje derfor hun sitter godt.

Bekymrer meg ikke, men synes det begynner å bli på tide at hun kommer seg fremover. Snurrer bare rundt i ring på magen, og skyver seg bakover.

 

Ble litt langt.. : /

Lenke til kommentar
Del på andre sider

min lille micro snur seg fra rygg til mage, er oppe i krypestilling, aker seg rundt i ring,skyver seg bakover, lager flyvebevegelser å står å vugger på alle 4. han har fysioterapaut å hun sier han ikke ligger bak noen skjema så trøster meg me d jeg.

han klarer ikke sitte alene ennå han er ustø så faller bare over ende. trenger ikke ha d så travelt syns jeg, de lærer fort nokk hehe. husker me 1 mann på 2.5 år jeg. godt de ligger litt på samme plassen ennå hehe...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min er snart 8 mnd og hon drar seg fremover på gulvet... Snur seg alle veier og er begynt å vise interesse for å reise seg opp.. har kommet seg opp i knestående..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snur seg fra rygg til mage og mage til rygg, begynte med det da hun var 6,5 mnd. Åler seg rundt i hele huset, begynte da hun var 7,5 mnd. Satte seg opp da hun var 8 mnd. Kan heise seg opp på knærne hvis hun er heldig. Står ikke på alle 4 og reiser seg ikke til stående. Tror hun er helt normal, som alle andre her. Det er gøy når ting skjer, og når de først begynner, skjer det fort!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror det meste er innenfor normalen altså! De utvikler seg forskjellig, noen er mere bedaglige enn andre - er jo kos det da! Blir brått veldig travelt når de er så nyskjerrige og ivrige som noen er.

 

Mini krabber rundt som en rakett, så det gjelder å henge med i svingene, ingenting får stå i fred. Liten ramp er han...titter seg rundt akkurat som han ser om jeg følger med på ham før han forsvinner rundt et hjørne for å finne på nye pøbelstreker;) Babler veldig og sier mamma*smelt*, om han får tak i en kant reiser han seg opp og da går han langs den kanten om han oppdager noe han vi få tak i;) Setter seg ikke opp, og sitter heller ikke 100% stødig om jeg setter ham. Går fint å sitte i tripp trapp for da har han støtte og smeller ikke plutselig huet i gulvet i det balansen svikter:)

 

Som anonym sier her så skjer det fort når det først skjer. Krabbingen kom over natten... Hadde lenge stått på alle fire å gynget, etterhvert klarte han to maks tre "krabb" før han flatet ut...Og så morgenen etter så bare krabbet han i vei....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har en travel liten kar.. er bare 7,5 mnd siden han er født omtrent sist i juli...

Åle seg fremover har han gjordt lenge.. begynte i romjula. Nå krabber han godt og for noen dager siden begynte han å reise seg opp..

 

ellers satte han seg selv opp fra gulvet for en uke siden..

 

Driver å prøver å klatre opp trappa, men har bare klart 2-3 trinn..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når Julie ble 8 mnd lærte hun seg å krype, etter å ha ålet i full fart i en mnd. Rett før hun ble 8 mnd satte hun seg plutselig opp på kne, som om det var den enkleste sak i verden. Og etter ca en uke tok hun tak i bordkanten og reiste seg! Alt skjedde utrolig fort og plutselig... er rart med det, når de først knekker en kode går alt kjempelett! Hun setter seg ikke på opp på rompa selv enda, men sitter stødig hvis hun blir satt ned sånn. Julie er ei veldig aktiv frøken som er nysgjerrig på verden, og etter mye hard jobbing klarer hun nå å gå på oppdagelsesferder alene!;)

Tror ikke noen trenger å bekymre seg, de er jo små enda! Også er de jo så forskjellige. Noen er fornøyd med å ligge på gulvet å leke, og stresser dermed ikke så med å komme seg opp og frem, men plutselig en dag bestemmer de seg for at de vil det, og da vil de klare det!;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

emilie kan

 

*dytte seg bakover

*snurre rundt sin egen akse

*"leke fly" nå hun ligger på mage

*snu seg fra mage til rygg

*snu seg fra rygg til mage

*si mamma og pus

*holde og drikke fra tutekoppen selv

*klappe

*vinke

*gjeipe

*sitte (litt ustødig enda men er blitt veldig flink)

*spise brødskiver selv

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gutten min lærte seg å åle seg framover i forigårs, hurra! Endelig skjer det noe! Hurra!!!!!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er vel kanskje min Anna den treigeste av dem alle da? hehe

Hun ligger enda aa kaver paa magen, men har begynt aa loefte litt paa stompen i hvert fall. Stakkars tulla, saa frustrert om dagen. Hun vil jo saa gjerne, men faar det ikke helt til. Aaler seg verken hit eller dit, og ruller hun rundt saa er det nok ikke helt meningen :- /

Derimot har hun seks tenner (fikk den foerste da hun var 4mnd gammel), gjoer high five, har massevis av lyder og hermer etter lydene vi lager. Og hun sitter rimelig stoedig naa.

Vi faar ta tiden til hjelp :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Min er 8,5 mnd. Han åler seg rundt overalt. Det er vel snart så han setter seg opp på kne og reiser seg. Han ålte seg bakover og rundt i ring en mnd før han skjønte at det kunne gå framover og. Ledninger og kontakter er det store for han nå, og hører gjør han ihvertfall ikke!! Hehe, men det er vel endel av moroa:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Marthine krabber, sitter selv, går rundt bordet og har så vidt stått litt selv. Men hu er litt for tøff, så det blir en del knall og fall ;) Men det er jo en utrolig morsom tid nå fremover da :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...