Gå til innhold

vitamin sjokk ?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hm..

va på butikken i dag å kjøpte en ny boks med vitamin bjørner..

så fikk min lille 1bjørn siden hun ikke fikk i mårrest..

Ble litt opptatt, så sku æ ordne kvelds til lillingen, kommer inn på romme.. å der e boksen med vitamin bjørnan tom.

Kan dem få vitamin sjokk, noe jeg burde jøre, er det farlig / skummel ?

Liten luring som klart å snik med seg boksen å enda klart å åpne den..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hjelp ???

Skrevet

Vet ikke helt hvilke vitaminer den inneholder. Noen kan gjøre deg litt kvalm, noen bare tisse du ut igjen og noen burde man ikke få for mye av. Jeg ville ringt legevakta og spurt. Kanhende de vil ha deg til å få vitamintyven din til å spy det opp. Lykke til. Det går som regel bra.:)

Skrevet

Ja, ring legevakta/ gifttelefonen å spørr du!

Skrevet

hver bjørn inneholder 9 vitaminer ..

Bynte å bli rimeli bekymra, så har hun enda lakt seg for kvelden..

men jeg fikk svar, ringte giftmiddel sentralen.. dem sa at det var ikke no farlig. 1 boks inneholder 60bjørner..

Man kan bli kvalm og få diare.. Så nå skal hun ikke få noe vitamin&tran på ca 1 mnd..

Men bra det ikke var farlig da..

Utroli ka de små kan få til.. Så nå blir det vel diare hele natta :P

Skrevet

Mener at barn under 3 år ikke skal ha de vitaminbjørnene?? Pga noe kunstige søtningsstoffer e.l. Dessuten har de vel vert testet sammen med en rekke andre kosttilskudd, og blitt konkludert med at de inneholder minimalt med vitaminer og egentlig bare er tull å ta. Men gode, det er de ;) hehe

Skrevet

Uff de er skumle de bjørnene, klarte ikke holde meg til dagsdosen selv jeg, de var så gode. Skjønner snuppa di godt jeg. :) Håper det går bra!

Skrevet

Det er sjelden at det medfører noen stor risiko å ta for mange vitaminer. Har selv tatt mange "vitaminsjokk" opp igjennom årene for å kvele forkjølelsen ved rota o.l. Om det har hjulpet vet jeg ikke, men... For tre-fire år siden kjente jeg at jeg begynte å bli ordentlig syk en dag. Så jeg gikk på butikken og kjøpte åtte sitroner. Så lagde jeg meg limonade og drakk 4 liter den dagen. Frisk som en fisk dagen etter at jeg kjøpte sitronene. Om det var pga sitronene eller ikke, bryr jeg meg i grunnen ikke så mye om. I noen tilfeller er det greit å eventuelt la seg lure =)

Men det er jo også bra å være føre var. Bedre å ringe giftsentralen en gang for mye enn en gang for lite!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...