Anonym bruker Skrevet 11. mars 2008 #1 Skrevet 11. mars 2008 Skal jeg godta at han drar på byen da? Er jo en selvfølge for han å drikke da. Han har sagt at han ikke skal drikke, men han snakker om det heletiden. Legger skylden over på meg med en skøyeraktig tone og sier at jeg nekter han å drikke. Jeg synes ikke at det skal være nødvendig for meg å si noe i det heletatt når det da er litt over en uke til termin. Dette bør han jo skjønne selv. Men han legger det fram slik at jeg skal få dårlig samvittighet. Jeg har sagt at han bare må dra ut å drikke seg dritings(er ikke noen mellomting når han skal på byen) MEN at han da kan glemme å være med på fødsel hvis han er full. Skal være noe sosialt arrangement via jobben og de på jobben skal visst gjøre alt for å få han til å drikke. Blande sprit i brusen, lage gele med alkohol osv. Og de VET at han har ei høygravid dame hjemme som kan føde når som helst. Noen gode råd?
Anonym bruker Skrevet 11. mars 2008 #2 Skrevet 11. mars 2008 Min mening: Synes han har en egoistisk tankegang.. Han bør respektere dine følelser i denne saken nå når det er så nært en fødsel og du sikkert er mere sårbar!! Håper det ordner seg!!
Anonym bruker Skrevet 11. mars 2008 #3 Skrevet 11. mars 2008 Takk for svar. Orker liksom ikke å bry meg lengre, han må tenke litt selv nå. Jeg skal nok alltids klare å få ut babyen uten han, han som går glipp av noe stort da. For er ikke aktuelt i det heletatt at han skal få være med på fødsel hvis han har alkohol i kroppen, da skal jeg klare det selv. Han må lære seg å prioritere litt, iallefall i en slik situasjon!!! Han klarer sikkert å å la være å drikke også, men legger liksom skylda på meg da. Åhh...!!!! Hehe...
mai mammaen til to Skrevet 11. mars 2008 #4 Skrevet 11. mars 2008 sambo var veldig tilbakeholden med alkohol sist gang jeg gikk gravid. drakk kanskje to eller tre ganger hele svangerskapet.. til det var en rundt 3 uker igjen.da var det mange fester han måtte på (skjønner at han måtte dra der fordi det var runde dager for kompisene osv)... jeg sa til han at om fødselen startet og han var full og på fest så fikk han ikke være med. da fikk han komme opp på sykehuset å besøke oss dagen etterpå når han hadde sovet ut rusen.... han drakk iallefall ikke noe særlig i det hele tatt.. et par øl utover mange timer på kvelden.. så var ikke noe full i det heletatt når han kom hjem.. så si det du. jeg sa at for meg gikk det greit at mamma var med... men at jeg kom ikke til å ringe å si han måtte være med om han valgte å drikke seg full like før jeg skulle føde denne gangen ahr han kanskje drukket en eller to ganger også siden ejg ble gravid. kommer nok ialelfall ikke til å drikke noe når det nærmer seg denne gangen.for jeg hadde rask fødsel sist og han har panikk for at jeg skal føde i bilen..hehe
Anonym bruker Skrevet 11. mars 2008 #5 Skrevet 11. mars 2008 å guuud, jeg kjenner meg så igjen i den situasjonen. min samboer er ute på byen HVER helg. nå har jeg 7 uker igjen, så situasjonen er ikke helt den samme, men poenget er at det går liksom ikke an å legge noe imellom... men opplegget var akkurat det samme når jeg skulle på UL. da skulle han og noen kompiser skeie ut midt i uka...jeg sa at om han var full kunne han bare glemme å bli med på ul, for jeg ønsket ikke å ha med meg en som var bakfull på en slik begivenhet... han sa selvfølgelig neeeida, skal ikke drikke..men det var jo bare bullshit, så der lå han og breska seg på sofan når jeg sto opp om morran, stinka skikkelig fyll!!!! grr.. fikk dratt han opp, hivd han i dusjen og slept han med meg, men syns det var skikkelig uansvarlig! enda verre hos deg da det er så kort tid til fødsel. nesten vært tilpass for han om du fikk rier rett før han dro hjemmefra,så han ikke fikk dratt på no fest i det hele og store...så kunne han bare tenkt TENK om jeg hadde dratt og drikki meg drita og ikke fått være med på dette.. hihi
Anonym bruker Skrevet 11. mars 2008 #6 Skrevet 11. mars 2008 "godt" å høre at det er flere som kjenner seg igjen, hehe.. Hvorfor kan de ikke bare for en gangs skyld droppe en kveld ute på byen?? Er ikke så mye å gi avkall på, kan jo ta det igjen senere. Min sambo er en person som er ute på byen OFTE. Nesten så jeg håper hun kommer på fredag, hehe....!! HI
Anonym bruker Skrevet 11. mars 2008 #7 Skrevet 11. mars 2008 mannen min dro på forretningsreise han da jeg var i uke 37-38. Vi snakka om det på forhånd så klart. Ble enige om at han skulle hive seg på første fly hvis noe skjedde. Vi tok det helt rolig, men hadde noen venninner som var litt overstressa for å si det sånn! Synes du skal få la gubben dra på byen jeg. Det kan jo bli lenge til neste gang vettu. Men det er utrolig kjipt når de drar en kødd som egentlig er sann liksom. Om at ikke du lar han få lov til å drikke. Det er bare sikkelig dårlig, nesten så man håper at han drikker seg full og du føder uten han på trass vettu, så kan han bare angre. Lykke til uansett hvordan det blir :-)
Anonym bruker Skrevet 11. mars 2008 #8 Skrevet 11. mars 2008 Hadde det vært noe spesielt ang jobb så hadde jeg ikke stilt disse spørsmålene, men her er det snakk om en helt vanlig tur på byen. Han har vært på byen hver helg som jeg kan huske. Men tusen takk for lykkeønskninger HI
Anonym bruker Skrevet 12. mars 2008 #9 Skrevet 12. mars 2008 Sorry ass, men det er 13 dager til termin. Du kan jo gå over to uker over, og du kommer sikkert til å klage hvis han skal ut den første mnd etter at baby er født. Hvorfor ikke la han gå ut nå når han faktisk har mulighet. Sjansen for at du føder nå er tross alt veldig liten! Man skal jo fortsatt ha et liv selv om man venter en baby da. Hadde ikke tenkt på det en gang jeg hvis sambo ville gå en tur ut å ta noen øl, eller bli full for den del, når det er 13 dager igjen. Som sagt, det er liten sjanse for å føde 13 dager før termin og en fødsel varer som regel veldig lenge fra første tegnet så skulle det skje så rekker han antagelig å bli edru før baby kommer!
Hvitkløver2020 Skrevet 12. mars 2008 #10 Skrevet 12. mars 2008 Min fødtsel gikk fort sist og jeg tenker jo at denne kan gå ennå fortere dersom den starter før...(skal ha ks) er 37+0 i dag:) 23 dager til termin! Mannen min begynner nå å tenke på at han ikke kan ta seg en øl i helga...jeg sier det går bra, får alltids tak i noen som kan kjøre eller taxi eller no...he he Han er veldig nervøs..livredd for en "bil-fødtsel"!!!!
Anonym bruker Skrevet 12. mars 2008 #11 Skrevet 12. mars 2008 Rart at de andre på jobben hans ikke reagerer... en kompis av meg kom hjem fra byen fordi folk kommenterte at han var der... burde ikke du være hjemme.. var litt kult å høre... si at hvis noe skjer kommer du ikke tilø å ringe,,, berusa menn har ingen adgang på fødene,, hvis alkoholen da er viktigere.. bør det ringe en rød lampe hos deg... men dette er min mening.. lykke til..
Anonym bruker Skrevet 12. mars 2008 #12 Skrevet 12. mars 2008 tåpelig,men har en som ikke skjønner poenget selv,så skal ikke dømme noen......irriterende t de bare ikke kan la være å spørre og drite i det de siste dagene....
Hildemor fra vest Skrevet 12. mars 2008 #13 Skrevet 12. mars 2008 La samboer kjøre til byen du..Klart du ikke kan nekte han å dra ut med jobb eller kompiser men jeg synes han kan holde seg edru..det hadde jeg forlangt..Du vet som kjent aldri når en fødsel setter igang.. Når jeg tenker meg om synes jeg det i grunnen er veldig merkelig at samboeren din ikke skjønner det selv..Virker veldig umoden og egoistisk..Lykke til med babyen ;-)
Anonym bruker Skrevet 12. mars 2008 #14 Skrevet 12. mars 2008 HI her:) Har snakket med sambo, og det var bare tull, igjen, at han skal ut å drikke. Han tok faktisk ikke sjansen på å drikke nå så nærme termin. Men han skal være med de andre ut på byen, men da som sjåfør:) Jeg har jo sagt at han bare kan dra ut å drikke, for det er jo vanskelig for meg å si når fødsel starter også, men han ville ikke det. Han var ute en liten tur med venner igår også, og da drakk han brus Huff.. Stakkars, han er jo litt søt og da :-) Ser såå frem til å bli pappa<3
snart mor til 3 Skrevet 12. mars 2008 #15 Skrevet 12. mars 2008 godt han har tatt til vett da her har han min kar fått høre regelen som gjelder uansett når en fødsel starter..har han drukket alkohol er han ikke velkommen inn på fødestuen. og da bryr jeg meg ikke om det er snakk om en slurk eller en kasse øl som er drukket eller om fødselen starter i uke 33 eller 42. når fødselen starter har jeg mer enn nok å stresse og styre med om jeg ikke skal gå rundt å diskutere med han hvordan han ikke kunne vite at fødselen skulle starte, eller hvor beruset han er siden han "bare" har drukket X øl og ikke X+2.. har aldri nektet han å drikke,og vil ikke gjøre det nå når vi er gravide heller..men det er hans ansvar å holde seg edru om han ønsker å være med på fødselen..og vi har vel ikke noen tydelig trussel hengende over oss om at fødselen blir å starte tidlig,så han må jo bare gjøre hva han vil (inntil visse begrensninger da...har jo ett barn fra før av og,så han må jo oppføre seg til det normale og) nå blir vi å være fra hverandre mellom dag 14 og dag 10 før terminen, og han har tullet med at da skal han virkelig feste.. han vet også da at hvis noe skjer så trenger han ikke stresse med å nå et fly,for velkommen på føden er han ikek uansett da... men nå skal det sies at han skal ha to eksamener iløpet av disse fire dagene og reiser til meg med en gang etter siste eksamen,så tror nok ikke alkohol står høyest på prioriteringslisten uansett.. ;-) men er veldig greit å ha tatt den diskusjonen TIDLIG i svangerskapet,så slipper man eventuelle krangler og diskusjoner mot slutten.. klare kjøreregler så slipper man slikt..
Katharina88*Angelica08 Skrevet 12. mars 2008 #16 Skrevet 12. mars 2008 EGOIST! Gla at min sambo ikke har vært på byen eller en eneste fest siden jeg blei gravid, han er gravid sammen med meg Og det er jeg utrolig gla får!
Anonym bruker Skrevet 12. mars 2008 #17 Skrevet 12. mars 2008 Sitter han hjemme sammen med deg hver dag?? Har han ingen sosial omgang med venner og kompiser? Ble bare litt overrasket, men folk er jo forskjellige:) Jeg tror ikke at jeg hadde orket å ha sambo der hver kveld, hehe... Men koslig at han holder seg hjemme da, hvis det er det du ønsker:))
Anonym bruker Skrevet 12. mars 2008 #18 Skrevet 12. mars 2008 Folkene sambo jobber med er på akkuart samme viset, gjør alt for at han skal drikke.. skjønner ikke hva det feiler folk?! Kan han ikke dra ut uten å drikke da.. irriterende med folk som ikke kan si ordentlig ifra.. tenk om dine arbeidskollegaer skulle lure i deg alkohol da.. haddet tatt seg ut..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå