Sabina og gjengen Skrevet 11. mars 2008 #1 Skrevet 11. mars 2008 Jeg er i uke 9 med min nr 2, mini er 18 mnd og går i familiebhg. Jeg leverer han der kl ti over halv åtte hver morgen, det tar ca 10 min å gå hjemmefra (oppover:p) og så småløper jeg bort til en kollega og sitter på med henne ned til jobben, er hod hun ca 08.00. Jobber med en elev på 9år som har ADHD (til tider sterkt plaget). Er ferdig rundt klokka 13, da er det rett hjem og slappe av litt, vaske klær o.l før jeg henter mini i bhg,lager middag og vi spiser og jeg legger han og så surrer jeg rundt og rydder litt før jeg tar natta sjøl rundt klokka 21. Nå har mini fått diare og sover dårlig.. Moren min skal ha han pga jeg MÅÅÅ jobbe for å få rett til forledrepenger for nr 2. Jeg spyr så og si hver morgen før jeg løper ut døra pga svangerskapet.. Jeg vet ikke helt hva jeg vil med dette innlegget, men jeg er bare så utrolig sliten.. Jeg har ikke lappen og må gå uansett hvorjeg skal eller ta buss. I tillegg har mini begynt med trass og tester meg hele tiden, føler at jeg har kortere lunte enn vanlig og synes det er så urettferdig for det er jo ikke hans skyld at jeg ikke er i form.. I tillegg jobber jeg som vikar og vet ALDRI hvor lenge jeg har jobb. Og jeg MÅ jobbe ut september, men hele sommeren er jo skolen stengt og bhg har ikke lov til å bruke vikarer når de selv har ferie.. Dette har jeg sjekket opp, så per dags dato ryker hele foreldrepengejobbinga mi når sommeren starter:/ Og 2 mai har matteeksamen og jeg har ikke fått kjøpt boka engang.... SLITEN!!!!!
Sabina og gjengen Skrevet 11. mars 2008 Forfatter #2 Skrevet 11. mars 2008 trenger bare en klem eller noen trøstende ord folkens, skal ikke kreve mer...
Gjest Skrevet 11. mars 2008 #3 Skrevet 11. mars 2008 hvor er pappaen inni dette opplegget her da? hørtes utrolig slitsomt ut : (
Silja FullFres McQueen Skrevet 11. mars 2008 #4 Skrevet 11. mars 2008 Ikke mulighet til å kjøre opp da? *klem*
Sabina og gjengen Skrevet 11. mars 2008 Forfatter #5 Skrevet 11. mars 2008 Pappaen til han på 18 mnd dukker opp å har samvær hos meg litt sånn i ny og ne... Pappaen til den i magen flytter hit i slutten av mai/starten av juni. Fått jobb fra 2 juni.. Han bor på andre sida av landet.. Den i magen kom VELDIG overraskende på oss (brukte prevensjon) så ting går litt unna her... Jeg hadde ingen planer om å bli tobarnsmor det førse året.. men men, nå skal jeg det
tresøtesmå-torødogenblå Skrevet 11. mars 2008 #6 Skrevet 11. mars 2008 Du må jo bare bli sykemeldt! Sykepenger teller like mye for å beregne foreldrepenger. Ta kontakt med nav sporenstreks, og sjekk ut hva du har rett på... Dessuten kan du kanskje jobbe med noe annet i sommer, sfo har kanskje åpent? hvit dagmamma? (vet ikke hvordan det er ifht foreldrepenger, da). Kontorhjelp et eller annet sted? butikk? Det ordner seg alltid.
Gjest Skrevet 11. mars 2008 #7 Skrevet 11. mars 2008 ok, for pappaen til den eldste kunne jo kanskje hjulpet deg litt mer..? og er jo slitsomt å ha det sånn. du får prøve å holde ut og tenke at det er bare for en periode av livet og at det snart er vår og sommer : ) klem
Sabina og gjengen Skrevet 11. mars 2008 Forfatter #8 Skrevet 11. mars 2008 Jeg bor på et lite sted så jobb i sommer er nesten å glemme siden jeg ikke kjører bil og ikke kommer meg noe sted hvor det finnes jobb, butikk kan jeg ikke ta pga åpningstidene til bhg. SFO har stengt:/ Egenetlig har bhg til sønnen min stengt også i sommer, men moren min har sagt hun kan ha han når jeg jobber, men det må være dagtid.. Sykemeldt hjelper ikke om jeg blir pga jeg er tilkallingsvkar så om jeg blir sykemeldt så har jeg ingen inntekt... og da får jeg ikke foreldrepenger..
Gjest Skrevet 11. mars 2008 #9 Skrevet 11. mars 2008 sykepenger blir beregnet utfra de 4 siste ukene før du evt blir sykemeldt : ) spiller ingen rolle om man er fast ansatt eller vikar i forhold til det..
Sabina og gjengen Skrevet 11. mars 2008 Forfatter #10 Skrevet 11. mars 2008 Faren til eldste er ikek voksen nok i hodet til å ha ansvaret for han alene. Mini får jo så mye for seg og er så kjapp at dersom jeg vil ha sønnen min tilbake i en bit så lar jeg ikke faren hans ha han alene. Han vet ikke at jeg er gravid engang...
To tette + snart ei med flette Skrevet 11. mars 2008 #11 Skrevet 11. mars 2008 Vil bare først si at det høres ut som du har det ganske så tøft om dagen, men det ordner seg nok skal du se Noe som du kanskje blir litt glad for er det her: For å få foreldrepenger må du ha jobbet 6 av de siste 10 mnd, så de 2 mnd med jobb du er redd for å gå glipp av trenger du ikke tenke på!!! Et problem løst iallefall Er kanskje ikke noen trøst, men jeg har heller ikke lappen (eller gubbe som kan kjøre meg), så må også gå eller ta buss. Har to små på (snart) 3 og 4 år. Noen ganger er ting kaotisk og slitsomt, men når man er på bunnen så kan vel bare ting gå oppover?! Krysser ihvertfall fingrene for at det ordner seg for deg! Godklem fra ei som kjenner seg veldig igjen i situasjonen din!
Gjest Mayflower Skrevet 12. mars 2008 #12 Skrevet 12. mars 2008 Huff..hørtes slitsomt ut...Men der er ikke sykehjem du kan jobbe på da? De trenger jo ALLTID folk! Sykemelding er jo også et alternativ,som noen nevner her. Hvis du er mye kvalm og sliten.
Sabina og gjengen Skrevet 13. mars 2008 Forfatter #13 Skrevet 13. mars 2008 Sykehjem passer ikke med bhg tidene, skiftene deres går over tidene i bhg:/ Jeg kan jo ikke sykemeldes når jeg er ringevikar? Jeg har jo ikke fast inntekt så hvem skal da liksom betale for meg? Jeg har jo vært vikar i bhg, sfo og skole.. akkurat nå er jeg på skole og sjefen der har garantert meg jobb ut april.. Hvordan kan jeg finne ut hva som skjer om jeg blir sykemeldt? Kan jo ikke spørre sjefen, da kan han jo bare kaste meg ut... er jo ikke akkurat sånn at han ikke kan finne noen andre, og hvem vil ha ei som tror hun kan bli sykemeldt?
Sabina og gjengen Skrevet 13. mars 2008 Forfatter #14 Skrevet 13. mars 2008 Jeg må jobbe ut august for å ha rett på foreldrepenger.. jeg har heler ikk elov til å ha 2 ukers opphold mellom to arbeidsdager , dette har jeg diskutert med nav opptil flere ganger..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå