Anonym bruker Skrevet 11. mars 2008 #1 Skrevet 11. mars 2008 ajajaj! Kveldene blir bare mer og mer slitsomme. Lisja holder på å skrike i ett sett i fra 18 til 21..!! Blir snart gal! Det hjelper ikke med mat, og det hjelper ikke med sukkervann (det går rett og slett ikke ned.) det hjelper KUN bysse på henne. Om jeg stopper er det et ramaskrik igjen. å legger jeg hun i vugga når hun har sovna på meg, begynner hun igjen også. Må jeg virkelig sitte å tviholde på henne i alle de 3 timene??
mammasøreide Skrevet 11. mars 2008 #2 Skrevet 11. mars 2008 Prøv å ha henne tett inntil deg i ett bæresjal. Det fungerte for meg. Det er en ypperlig stilling for babyen dersom de har litt kolikk og i tillegg får du hendene fri til å gjøre andre ting. Sjal kan du kjøpe blant annet på www.lotusbarn.com
Anonym bruker Skrevet 11. mars 2008 #3 Skrevet 11. mars 2008 hvor gammel er hun da ? småen var åsså sånn i begynnelsen, måtte holdes og koses hele tiden, til å med sove i min seng, enda jeg ikke fikk sove ett sekund med han i min seng... men det gikk over etterhvert...
Anonym bruker Skrevet 11. mars 2008 #4 Skrevet 11. mars 2008 Prøv med fennikelte, i tillfelle luft. Evt prøv den CD'en Ikke gråt, kjempebra effekt her!
Anonym bruker Skrevet 11. mars 2008 #5 Skrevet 11. mars 2008 huff! føler alt bare er ett evig tull! Gruer meg til hver kveld, når hun starter slik. I tillegg er jeg en smule deprimert for tiden og har en samboer som er lite hjelpsom. Bæresjal likte hun ikke...er fennikelte noe hun skal ha eller noe jeg skal ha? for viss det er meg så hjelper det lite når jeg ikke ammer. blir utrolig sliten av å gå å bysse på henne hele tiden..
Gjest Skrevet 11. mars 2008 #6 Skrevet 11. mars 2008 dette høres kjent ut.... er hun veldig oppblåst i magen? Jenta vår hadde kolikk smerter, og det utarte seg på samme måte... hyl skriking hver kveld...
Anonym bruker Skrevet 11. mars 2008 #7 Skrevet 11. mars 2008 Du kan gi fennikel te direkte til babyen Vi har gitt teen før måltid, men gir nå i melken om kvelden. ( I begynnelsen fikk han før hvert måltid, nå kun en gang om dagen) Noen sier mellom 10-20ml.. Vi har gitt mellom 3-5 teskjeer.. Det er helt fantastisk hvor det har hjulpet.. Har fått en ny unge. Og alle har det så mye bedre Du kan jo og prøve minifom.. Det hjalp ikke her.. Kun første kvelden, og etter det ingen virkning... du må ha masse lykke til hvertfall
lemontree Skrevet 12. mars 2008 #8 Skrevet 12. mars 2008 Hadde det sånn jeg også i de første 3 mnd men vår yngste. Var ikke stort som hjalp annet enn å massere henne på magen og bysse, og holde ut. Jeg hadde henne mye liggende og "fly" på høyre armen, mens jeg dro venstre hånden over nederste del av magen opp mot venstre (samme retning som luft og alt går i tykktarmen). Du kan også prøve å tromme lett med fingrene over magen hennes, især over tykktarmen, da deler store luftbobler seg opp i mindre små som triller lettere igjennom. Innimellom satte jeg henne opp med ryggen mot magen min og føttene hennes i hendene mine, så hun fikk litt knekk i knærne, da kom det ut luft, som regel. Hvis jeg var sliten av å gå med henne, så la jeg meg ned med bøyde knær, og hadde henne liggende på rygg opp mot knærne (eller på magen over magen min), masserte og duvet henne frem og tilbake. Det passer bra å kombinere med bekkenbunnsøvelser også: knærne ned, pust inn, knærne opp, knip og pust ut. Du må bare holde ut, det er grusomt, men du må bare koble av skrikingen og prøve å tenke at dette går over. Når dere er gjennom de første 3 mnd får de fleste kollikkforeldre helt nye barn!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå