Gå til innhold

Forbanna byråkrati.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Et aldri så lite feministisk synspunkt! Har bekkenløsning og ble sykmeldt, og når jeg er sykmeldt får jeg bare feriepenger for de første 3 mnd. Hvorfor skal man miste penger fordi man er gravid?? Det må vel gå ann å få til en lovendring i forhold til det? Skal banne på at hvis mannen hadde gått gravid så hadde det vært full kompensasjon for hele svangerskapet! Og det hadde hvertfall ikke vært noe som het 80 % lønn. Hvis man i tillegg spør om hvorfor det er sånn og om det ikke er på tide å komme inn i år 2008, så får man til svar at det er det loven sier. Hjelp, hvorfor er hele Norge så firkanta?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Men dette gjelder jo ikke bare de som er gravide, men ALLE som er sykemeldte over lengre tid.. Inkludert menn.. Skjønner ikke helt problemet ditt??? Er forsåvidt enig i at det er dårlig gjort at man ikke får feriepenger for mer enn 3 mnd når man er sykemeldt, men dette har jo ingenting å gjøre med at man er kvinne eller mann....

Skrevet

"Hvorfor er hele Norge saa firkanta"..

Ja ja, du har tydeligvis ikke bodd utenfor norges grenser, for hadde du gjort det ville du ha visst hvor fantastisk Norge er med diverse feriepenger/betalt svangerskapspermisjon og barnehagedekning. Norge er helt i toppen naar det kommer til slike ting, muligens kun slaatt av Danmark/Sverige saa det blir litt teit aa klage saann genererelt. Men skjoenner jo at du er frustrert, ville bare sette det hele i et litt videre perspektiv....

Skrevet

Det er visst ingen av dere som er plaget med bl skjønner jeg... Det er ingen sykdom, men man blir behandla som om det er det. Det finnes masse teit å klage på, men barnehagedekninga i Norge er heller miserabel, for ikke å snakke om kvaliteten. Og ja, jeg har bodd mange år i utlandet. Hvor mange menn har mista feriepenger fordi han skal bli pappa da? Det er jo faktiskt diskriminering det, og er det ikke nettopp likestilling det er så mye snakk om for tida? Men dere synes ikke det gjelder svangerskapet altså? Likestillingen begynner først når barnet er født, eller?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...