Gå til innhold

Keisersnitt. Er det å klusse med naturen?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg synes man bør unngå det hvis man kan uten å sette barnet ellers mors liv i fare.

Selv fikk jeg ikke velge siden jeg hadde lite bekken og barnet var stort og i seteleie. Veldig skuffende for meg som ønsket en "naturlig" fødsel. Nå som jeg venter nr.2 håper jeg virkelig at jeg får mulighet til å føde på vanlig måte. Som det stod i den artikkelen, så fikk barnet mitt allergi. Dette visste jeg ikke noe om før jeg fikk ham, men så hadde jeg heller ikke noe valg, så kunne ikke gjort noe til eller fra, men synes det er rart man ikke blir fulgt opp ekstra i forhold til allergier etc. når barnet er tatt med keisersnitt og de vet at mor er allergisk!

Har forståelse for de som har opplevd horrible fødsler, men synes det skal satses på å hjelpe de mest mulig på andre måter så sant det er mulig, og ikke ty til keisersnitt som lettvint løsning, for det er det ikke.

Skrevet

KS bør unngås så langt som mulig,hvis moren eller barnets liv står på spill,sier det seg selv at en må ta KS,har noen veldig traumatiske opplevelser angående å føde,har jeg også forståelse for det,men ikke bare fordi en er redd for at riene skal være vonde,at det skal være vondt å trykke ut barnet osv.

Når folk sier slik,lurer jeg på om de virkelig vet hva KS er,at de har vondt lenge etterpå og at det kan gå verk i såret osv osv.

Barnet har jo best av å bli født på natrulig måte,men det er desverre ikke alltid det går.

Skrevet

Enig med de to første som har svart.

Blir litt frustrert av å høre førstegangsfødende ønske keisersnitt når det ikke er noen medisinsk grunn til det.

Skrevet

Enig med tidligere innlegg her. Er glad for at muligheten finner i tilfelle det skal være nødvendig (akutte situasjoner el.l ). Litt feil å si at det er å tukle med naturen, men det er en stor operasjon som bare bør brukes når det strengt tatt er nødvendig.

Er veldig glad for at jeg har kunne føde naturlig de tre gangene jeg har født (en av dem dødfødsel, uke 38), og håper jeg slipper keisersnitt nå også.

Kjenner at jeg ikke gleder meg til fødselen, men vet jeg må gjennom det, og gleder meg til følelsen når ungen er ute!

Naboen min har fire barn ( ett keisersnitt), og sier hun heller hadde født 20 gangervaginalt enn å måtte ta ett keisersnitt til. Har hørt flere andre si tilsvarende, så det sier litt syns jeg..

Skrevet

Enig i de andre innleggene her, om at det ikke bør innvilges uten medisinsk årsak. Selv fikk jeg ikke lov å føde, selv om jeg ville... Har spurt om å få føde denne gangen, men får nok ikke lov nå heller :(

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...