Meg og gutten min Skrevet 11. mars 2008 #1 Skrevet 11. mars 2008 vært på sykehuset i dag og lege røsket bra til på min 1 cm åpning... Har etter dette hatt veldig vondt i korsryggen, føles sliten og rar i ryggen liksom og jeg er kvalm.. Men magen er ikke hard og ingen sammentrekninger... Kommer det ikke til å skje noe da? Jeg blør masse da...
Gjest Skrevet 11. mars 2008 #2 Skrevet 11. mars 2008 Har selv blitt strippet med begge mine to barn, og det du beskriver er det samme jeg opplevde før fødselen satte i gang. Spesielt med andremann fikk jeg ryggsmerter, men de satt veldig høyt oppe syntes jeg, så jeg avskrev dem som rier. Men det var det det var... Den gangen tok det ca 20 timer fra jeg ble strippet til fødselen var igang. LYKKE TIL!
Meg og gutten min Skrevet 11. mars 2008 Forfatter #3 Skrevet 11. mars 2008 Høres jo veldig bra ut.. Men hvor stor åpning hadde du da de strippet deg? Syntes de ryggsmertene begynner å avta nå jeg:(
Gjest Skrevet 11. mars 2008 #4 Skrevet 11. mars 2008 Husker ikke helt, men jeg tror jeg bare hadde en cm eller noe sånt? Jeg var en uke på overtid, og legen sa at jeg ville være igang innen kvelden. Så jeg satt oppe og ventet med å legge meg, i tilfelle det skulle sette i gang, men dengang ei. Først en halvtime etter at jeg hadde stått opp, ca halv åtte neste morgen kunne jeg konstatere at jeg var i fødsel. Inntil da hadde jeg ikke hatt noen andre tegn enn murring i ryggen. Sov godt gjorde jeg også, og ikke hadde jeg kynnere den natten, heller. Du får bare ta det med ro og slappe av mens du kan. Det skjer nok noe snart...
Gjest Skrevet 11. mars 2008 #5 Skrevet 11. mars 2008 Åpningen ETTER at han strippet meg var forøvrig 2 cm.
Meg og gutten min Skrevet 11. mars 2008 Forfatter #6 Skrevet 11. mars 2008 hmmm spennende da... Jeg har termin i morgen jeg da, men de tror litt av vannet hadde gått derfor rusket de litt oppi der. Jeg kjenner smertene i ryggen, men de er ikke murrende, de føles på en måte veldig verkende liksom....
Lykken_er_tre Skrevet 12. mars 2008 #8 Skrevet 12. mars 2008 Vet ikke, men det høres helt forferdelig ut....
Gjest Skrevet 12. mars 2008 #9 Skrevet 12. mars 2008 Å bli strippet betyr at legen/ jordmoren stikker 1-2 fingre opp i livmorhalsen og forsøker å utvide den litt "manuelt". Der og da kjennes det ut som mensenkramper, og etter hvert (hvis alt går etter planen) øker disse krampene i intenstitet og har da blitt til åpningsrier. Det er rett og slett en måte å få litt fortgang på, men det gjøres bare på en moden livmormunn og vanligvis ikke før man har nådd termin. For min del har jeg både hatt en moden livmormunn og den har begynt å åpne seg litt når dette har blitt gjort. - Og det er ikke forferdelig! ;-)
Gjest Skrevet 12. mars 2008 #10 Skrevet 12. mars 2008 Ser forøvrig ut til at strippingen kanskje har hatt en effekt på Airam85...?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå