Mamma*til*2små* Skrevet 11. mars 2008 #1 Skrevet 11. mars 2008 Var på tidlig ul på Riksen i dag, er 13 +1. Der målte de nakkefolden til 2,7mm, og normalen er 2mm. Men fikk beskjed om at det behøvde ikke å være noe galt for det. Men når jeg leser rundt omkring her på nettet så virker det som det helt motsatte. Begynner å innbille meg at det virkelig kan være no galt med babyen. Er jo og ekstra urolig siden jeg har vært gravid før hvor barnet hadde alvorlige misdannelser, og denne og hadde fortykket nakkefold.... Noen som har vært borti noe lignende med slike målinger?
mamma tiL 1stor+2små Skrevet 11. mars 2008 #2 Skrevet 11. mars 2008 Uten at jeg skal si noe sikkert så trodde jeg at nakkefolden var normal helt til den kom opp i 3,som sagt jeg er litt usikker på det,men tror det.Tror ikke de hadde sagt slik til deg,hvis det hadde vært stor fare for at noe var galt.
Gjest Skrevet 11. mars 2008 #3 Skrevet 11. mars 2008 Kunne de se neseben da? Vår hadde også nakkefold i øverset sjiktet, men siden de kunne se neseben var risikoen for downs veldig liten likevel.. Vi var gså på riksen. Nå er ikke vær født ennå, men de sa også til oss at det ikke behøvde å bety noe så da stoler jeg på det. Barn med downs etc har også ofte andre misdannelser (hjert- nyre- feil) og det ville de kanskje sett da. Stol på legen som utførte UL du, h*n kan nok jobben sin
Har 2 Skrevet 11. mars 2008 #4 Skrevet 11. mars 2008 Fikk du tilbud om vidre oppfølging på Riksen? Jeg var de som du du runt uke 13, nakkefold var på ca 3,3, jeg fikk tilbud om morkakerpøve, tok det, og alt viste seg å være i orden med kromosomene. Utrolig kjedelig og leit å gå og kke vite nor/vente, men glad for at jeg sjekke det nå. Lykke til!
2 fine små Skrevet 11. mars 2008 #5 Skrevet 11. mars 2008 Oensker deg lykke til og kan ikke saa mye om dette spesifikt, men vil paa generelt grunnlag anbefale deg aa stole paa det de saa paa UL, da man maa tenke at de har sett ufattelig mange med DS og det har sett ufattelig mange uten, og at det er de, og bare de (ikke oss her inne) som kan gi deg det mest optimale svaret. Det har selvsagt en verdi at andre har sett en nakkefold opptil eller rett over 3, det er innlysende. Men kommer det noen veldig bekymrede inn og kommenterer, saa tror jeg at jeg heller ville hoert paa de som det har gaatt bra med og ikke minst de som tok UL. Kanskje dere kan unne dere en privat UL et sted hvor man virkelig setter av tid og hvor dere er tydelige paa at det er dette ene dere oensker aa faa svar paa? Lykke til!
Anonym bruker Skrevet 11. mars 2008 #6 Skrevet 11. mars 2008 Hei, Jeg har også vært til tidlig ul på Riksen og fikk nakkefolden målt til 2,2 mm i uke 12+6 noe som er innenfor normalen. Jeg fikk også foretatt en risikovurdering i hht. alder og fosterets anatomi generelt, samt at jeg tok blodprøve (duotest) ogfikk da en samlet risikovurdering utifra alle disse faktorene. Min vurdering ble relativt god. Det jeg lurer på ang deg er, hva sa legen egentlig? Gikk du bare ut av kontoret uten videre oppfølging? Så han etter neseben? Fikk du en risikovurdering på et sånt skjema???
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå