FrøkenSprøken Skrevet 11. mars 2008 #1 Skrevet 11. mars 2008 Snakker om at alt kommer på en gang! Jeg er ute i praksis nå for tiden, og har kun lov til å ha 2 dager fravær på 4 uker i praksis. Den andre uka i praksis fikk jeg lungebetennelse og influensa, men pressa meg til å møte opp, så slapp unna med bare noen timer fravær da. Nå i dag har jeg styrt mye med en diskusjon med biltilsynet (lang og kjedelig historie, så dropper den), så ringte jeg pappa for å klage litt, og da kunne han fortelle meg at bestefar ligger for døden. Da begynte jeg å gråte. Deilig å få det ut, men mini måtte hentes i barnehagen, så jeg tok meg sammen og dro til barnehagen. Mens jeg holdt på å kledde på mini kastet han opp utover hele gulvet, og nå sitter han her og ser Elias, spiser potetskruer og drikker farris, mens jeg bare venter på at de neste dagene skal gå over:( Heldigvis kommer pappaen hans hjem i 24-tiden så jeg får mest sannsynlig kommet meg på jobb i morgen. Skal lage frokost til 600 (!) elever, så føler ikke at jeg kan la være. Dessuten må jeg passe på at jeg ikke overskrider fraværsgrensen på 2 dager, og hvis jeg blir syk selv MÅ jeg jo være hjemme... I dag vil jeg gjerne slippe å leve... Men det kommer vel bedre dager;)
ayla05 Skrevet 11. mars 2008 #2 Skrevet 11. mars 2008 kan godt bytte med deg, men er jo i praksis selv.... regner med at du også er ferdig til påske? hvis du er så er det heldigvis bare noen få dager igjen!! sender all det gode imunforvaret jeg har til overs til deg:) og krysser fingrene for at du holder deg frisk!! Er det ikke typisk at det kommer masse sykdom midt i praksisperioden da? det er det ihvertfall her i huset..
FrøkenSprøken Skrevet 11. mars 2008 Forfatter #3 Skrevet 11. mars 2008 Ja, ikke sant? Synes det er elendig at vi studentene som har barn ikke får flere fraværsdager enn de andre. Det får man jo i arbeidslivet! Nå kjenner jeg at jeg holder på å bli uggen i magen også, men det kan jo være forsi jeg er litt stressa, lei meg og oppgitt nå... Håper det...
ayla05 Skrevet 11. mars 2008 #4 Skrevet 11. mars 2008 helt enig. er merkelig at vi ikke har flere fraværsdager. Jeg er alenemor også, men har ikke flere enn de andre uansett (hverken med eller uten unge®). Eneste grunnen til at jeg har klart alle praksisperiodene mine er gode naboer og venner. Hater å gå fra snuppa når hun er syk, men får jo ikke godkjent praksis om jeg er for mye borte... Er kjekt å være mor når jeg er student, men innimellom er det så hektisk at en ikke vet hvordan endene skal møtes. håper du bare er uggen i magen fordi du tenker på det!! Er travelt nok allikevel om du ikke skal renne på do hele tiden. men du har en dag igjen med fravær så håper at det holder. jeg har brukt opp fraværsdagene mine i denne perioden (snuppa har vært på allergitest i dag..) så håper bare at vi holder oss friske ut denne uka!! lykke til ihvertfall!!!
FrøkenSprøken Skrevet 11. mars 2008 Forfatter #5 Skrevet 11. mars 2008 Takk takk, og lykke til til deg også! Jeg er jo også alenemor. Det vil si, vi er kjærester, men vi bor hver for oss, i hver vår by. Men nå tar han sykt barn dager fra jobben og kommer oppover til oss da:) Det er flott å være student med barn, men ikke i praksisperioder eller like før eksamen;)
ayla05 Skrevet 11. mars 2008 #6 Skrevet 11. mars 2008 så bra at han kommer da! faren til snuppa mi vil ikke ha noe med henne å gjøre... så kunne godt tenkt meg at jeg fikk hans sykedager isteden... he he.
FrøkenSprøken Skrevet 11. mars 2008 Forfatter #7 Skrevet 11. mars 2008 Ja, han er god å ha! Vi var ikke sammen det første året av mini sitt liv, og på den tiden kunne jeg nok bare glemme at han kom for å hjelpe meg, men ting har utrolig nok forandret seg, og nå er vi en lykkelig familie. Men jeg vet godt hvordan det er å være alenemor med en far som ikke stiller opp, for å si det sånn... Det er synd for Ayla at pappaen hennes ikke stiller opp, men EN god forelder er bedre enn en sliten og en dårlig;) Lykke til videre i studiene dine. Lille Ayla har det nok helt flott:)
*Rutletutt* Skrevet 11. mars 2008 #8 Skrevet 11. mars 2008 Uffda - snakk om å få alt på en gang da:o( Utrolig dårlig at dere ikke kan ha mer fravær enn det - hva med sykemelding da? Er ikke det gyldig fravær heller om en skulle være syk mer enn de to dagene? Hvilken utdannelse holder du på med da? Lykke til - håper du klarer å komme deg gjennom resten av praksisen uten fravær og at du ikke blir syk i magen du også. Klem
ayla05 Skrevet 11. mars 2008 #9 Skrevet 11. mars 2008 får ikke gyldig fravær selv om en har sykemelding. man skal ha de dagene man skal og ikke noe mindre. ingenting som er gyldig fravær. Jeg går på lærerhøyskolen og det gjør også HI (bare to forskjellige). Men sånn er det i alle utdannelser i forbinnelse med praksis og obligatorisk undervisning desverre. Men med sykemelding kan du ta igjen de dagene hvis praksislæreren godkjenner det da. Samtidig er det ikke alle praksislærere som er så veldig hjelpsomme når det kommer til stykke.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå