Gå til innhold

Noen som sliter med kiloene ?


blondie30

Anbefalte innlegg

Huff... Var så slank før detta sv skapet 60 kg, helt passe, la på meg nesten 30 kg !!! Bekkenløsning siden 4 mnd, så beveget meg ikke mer enn jeg måtte.. Fortsatt 20 kg igjen jeg.. Til å grine av !!! Ingenting passer, å føler meg jo enorm !!! Sliter med å finne viljestyrke til å skjerpe meg... Noen gode råd ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Må sies at jeg fortsatt sliter veldig med bekkenet, så blir ikke allverdens beveglse nå heller, en liten trilletur på en km hver dag er mer enn nok... Å sjokolade er jo bare sååå godt.. hehe...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff ja, og jeg som trodde at man tok av kilo mens man ammet, men jeg er helt motsatt. Kiloene strømmer jo på. Jeg har ALDRI hatt sånn appetitt før. Ikke bare spiser jeg flere ganger i løpet av dagen, jeg spiser jo såååååå sinnsykt mye hvert måltid. Men nå holder jeg på å slutte å amme ( ikke pga kiloene ) , så kanskje kiloene går av i stedet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glemte å skrive at jeg faktisk tok av meg 7 kilo under svangerskapet, så jeg har IKKE noe som henger igjen etter det.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tok av 7 kilo ? Du gikk ikke opp noe altså ??? Var du dårlig siden du tok av da ?.............

Huff... Syns alle har så sjau med at jeg er stor å, IRRITERENDE ! Mannen hinta til å med her en dag "gjør ikke noe om du tar av litt " .. VET JO DET DA !!! Men liker ikke å bli minna på om det, iallfall ikke av han...Han skal jo helst syns jeg er flott uansett.. hehe... Men må jo skryte av at jeg sluttet å røyke, å det er jeg stolt av ! Ikke hatt en eneste sprekk heller...

Tre barn du å ? Hvor gamle er dine da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei jeg gikk ikke opp noen ting. Men jeg gjør det når jeg går gravid. Da jeg gikk gravid med tvillingene så gikk jeg ned 10 kilo, men de kom veldig fort på igjen. Tror det ligger i familien for min mor og mon søster tok også av seg da de gikk gravde. Jeg har IKKE klart å slutte å røyke :( Har prøvd så mange ganger at jeg ikke gidder mer. Får det ikke til liksom.

 

Jeg har tvillinggutter som nærmer seg 9 år, og så har vi den lille attpåklatten som nå er 5 mnd!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg veide 80 kg når jeg ble gravid, da gikk jeg ned 4 kilo, før jeg la på meg 14... En uke etter fødselen var jeg nede i 80 igjen... Etter en mnd med amming var jeg nede i 74.. Veier fremdeles 74.. Selv om jeg ikke trener og spiser MYE snop... Er vel av de heldige.. Men har en posemage som MÅ vekk... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde heller ikke trodd jeg hadde greid å slutte å røyke ( har prøvd maaange ganger) men har holdt lenge nå, å tenker faktisk ikke så mye på det lenger....

 

Attpåklatt her å.. Veldig koselig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

her sitter kiloene som støpt. gikk opp nesten 22 kilo, men har igjen 10 og ingen av klærne som jeg brukte før svangerskapet passer :-((.

 

trenger noen slankestøv så jeg kommer ut av den onde sirkelen med altfor god/usunn mat og godis...spesielt sjokkis...det smaker jo så pokker så godt.

jeg er flink den ene dagen og så er jeg på`n igjen dagen etter. ekke lett dette her og alt ligger liksom på fat for oss når vi gåt hjemme.

 

:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Først: gratulerer med å være røykfri!! :-)

 

Mange som sliter med kiloene etter fødsel. Jeg har sluppe unna det, heldigvis. Gikk opp 15 kg under svangerskap og ned 25 etter fødsel. Jeg slet også med bl fra uke 11, og var dessuten sengeliggende fra uke 34 pga fare for for tidlig fødsel. Så jeg har heller ikke kunnet begvege meg noe særlig under sv.skap. Er heldigvis mye bedre nå, selv om jeg kjenner det litt enda. Jeg har derimot blitt mye mer bevisst på hva jeg spiser. Spiser bare grovt brød og har byttet til fullkornpasta. Spiser hvitt kjøtt og prøver alltid å ha noe grønt til hvert måltid. Bruker heller ikke smør, verken på brødmat eller til matlaging. Dikker mye vann, helst ett stort glass før hvert måltid.

 

Når det er sagt unner også jeg meg sjokolade og err dessuten veeeldig glad i chips. Får jeg lyst på noe søtt lager jeg gjerne en smoothie, sunt og godt. Vi prøver å holde oss snop og usunn mat til helgene (selv om vi ikke alltid klarer det), da koser vi oss. Men jeg syns ikke du skal ha dårlig samvittighet for å spise sjokolade innimellom. Sprekker man så bare fortsetter man likevel, ikke gi opp.

 

Dessuten så hjelper det veldig på selvfølelsen å pleie seg selv, gå til frisøren og kjøp deg noen flotte klær som passer til kroppen din slik den er nå. :-) Det hjelper også på motivasjonen.

 

Jeg ammer også, men har begynt å gå over til fast føde nå litt etter litt.

 

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei... Syns det kansje er litt ekstra vanskelig når en går hjemme ja... (men der er ingen god unnskyldning) blir en del ekstra kos... hehe

De store ungene syns jo det er deilig å ha Mamma hjemme, så da blir det en del bolle/kakebaking, sånne ting jeg ikke har hatt tid til før...

Masse gode tips fra deg Anonym, men nå lar vi det være frem til e påska dere... Så begynner vi med godt mot e det, våren er jo her nå, og det hjelper med lysere kvelder, skal tørke støv av sykkelen i påska :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er ikke alene nei. Apetitten på topp og pølsa rundt magen begynner å bli fasinerende stor. Jeg legger alltid på meg når jeg ammer, vet jo det fra de andre gangene, men nå begynner det å bli irriterende. Skal så mye disiplin til for å komme i gang(og det eier jeg ikke dessverre..)

 

Jeg er enig med deg - venter til etter påske, DA skal det bli andre boller.... :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nesten så jeg blir glad for å se at det er flere av oss der ute... Jeg la på meg 30 kg uten å ha bl eller noen andre plager i sv skapet (annet enn en enorm appetitt). Har gått ned 24 kg, så jeg har ca 6 kg igjen. Men så hadde jeg et par kg ekstra før jeg ble gravid som jeg veldig gjerne skulle hatt vekk... Første 2 mnd forsvant 20 kg, så har jeg brukt 2,5 mnd på de neste 4 kg.

 

Men jeg HAR begynt et nytt og bedre liv!! Har nå trent 4 ganger i uken i 4 uker og håper på resultater snart. Kiloene renner ikke akkurat av, men merker at kroppen begynner å stramme seg opp. Muskler veier jo tross alt mer enn fett ;-) Også må jeg jo ta hensyn til gigantiske pupper som må veie MYE mer enn de gjorde før... he he...

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

syns det er så tåelig å lese slke innlegg!

 

Typisk: etter JUL/PÅSKE/NÅTTÅR/VINTERFERIE/HØSTFERIE/SOMMERN skal alt bli bedre...

haha...

 

hvorfor ikke ta grep allerede NÅ??

 

Hva er motivasjon?

 

dere trenger et spark i ræva og håper dere fikk det nå;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, funker ALLTID mye bedre i morra..... Jeg har gått ned alt etter fødsel, faktisk litt mer siden jefg var STOR før jeg ble gravid.... Nå trener jeg tre ganger i uka og prøver alt jeg kan og ikke ta den sjokoladen jeg har kjempelyst på HVER dag :-) Nå skal det vekk!!!! Men hodet henger ikke helt med kjenner jeg. Mannen syns jeg går ned, men jeg syns jeg bare blir feitere, hehe, jeg må ta meg sammen :-) Jeg har heller ikke slutta å røyke.....men kanskje etter påske, hehe :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er det som er tåpelig ??? Er et ganske stort problem for oss det gjelder... Å det er ikke alle som er like, noen er bare slanke å trenger ikke tenke så mye på hva de putter i munnen (du er kansje en av de ?) mens andre har anlegg for å legge på seg, og må tenke over alt de putter i munnen, og er jo gjerne vi som er litt ekstra glad i alt det usunne.. hehe.. Kan være enig i at man like godt bare kan hoppe i det, men for min del blir jeg alltid litt "sur og muggen" første dagene i en slankekur (sjokoladeabstinens ?) så gidder ikke ødelegge påska til familien av den grunn...

.......... men tar imot sparket..... for noe må skje... GOD PÅSKE...

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde en del ekstra før dette sv.skapet, var da 71 kg. La på meg 7 kg, gikk raskt ned de. Er nå 68,5kg. Er forsåvidt fornøyd med vekta, men det er ganske løst, siden jeg sov hele sv.skapet og har ikke hatt tid til trening siden heller.... må bare få gjort noe med det, føler meg ikke så bra nå.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...