Gå til innhold

Kul på håndledd

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en kul på håndleddet. Den har vært der en god stund. Der er nesten ikke synlig, bare viss jeg bøyer leddet. Den gjør ikke vondt. Er ganske hard. Noen som vet hva dette er? Eller som har opplevd lignene?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Men til gjengjeld stor når jeg bøyer leddet... mytisk!

Skrevet

Er det ike bare beinet i leddet da?

Beklager spørsmålet,men har du kanskje gått ned i vekt i det siste slik at du nå ser beinet tydeligere?

Selv er jeg og har alltid vært tynn og har alltid hatt slike kuler på håndleddene (den ene litt større enn den andre, kroppen er jo sjelden helt symmetrisk).

Skrevet

Kan være ganglion som jeg har. Min er stor og stygg da. Enkelt forklart er det en svakhet i leddet slik at leddveske siver ut og kapsler seg.

Skrevet

Nei, ikke blir tynnere. Ikke lyst å bestille en time til legen bare for det her. Men kanskje det er leddet som har kapslet seg. Hørtes ut som en rimelig forklaring.

Skrevet

Men den er ikke stor og stygg. Mer 'liten og søt'..

Skrevet

hehe ja men de begynner ofte slik. Jeg har hatt min siden 8. klasse og den var først en liten ert.

Skrevet

Faren min hadde en slik en. Han fikk beskjed av bedriftslegen å gå hjem, ta bibelen (???) og dælje på kulen. Han gjorde det, og borte ble kulen :-)

Ikke at jeg råde deg til å gjøre det samme da :-)

Skrevet

nei e du gal! gjør sikkert styggvondt:S

Skrevet

hehehehe roxanne det står faktisk i læreboka sa legen min til meg i dag. En kompis av meg klemte så den sprakk en gang....jævlig vondt:(

Skrevet

Jeg har også det. Var hos legen med det og fikk beskjed om

at det er håndleddsganglion. Ikke farlig

Skrevet

Kanskje det har noe med konstistensen på en gammel bibel, at det blir det rette trykket som skal til for å kulen til å briste? :-)

Ny form for håndspåleggelse:-)

Skrevet

Hadde en sånn en gang jeg også.

Trodde det var en muskel/seneknute eller noe sånt jeg.

trodde den hang fast i en sene eller muskel da den beveget/flyttet på seg når jeg beveget på fingrene.

Vanskelig å forklare.

Den var liten og ikke vond.

Forsvant av seg selv etter en stund.

Tanten min hadde også en sånn kul, men hun måtte fjerne den.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...