Gå til innhold

Hva ligger et normalt blodtrykk på?

Anbefalte innlegg

Skrevet

For en normalt sunn og frisk kvinne i slutten av 20 årene.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hmmm... ok.

Fikk skikkelig hjertebank og ble svimmel og uvel på jobben i dag.

Satt stille, men hadde ganske mye å tenke på og få ordnet.

Siden jeg jobber på sykehus, hentet en kolega av meg det elektroniske blodtrykks aparatet. Hadde fått roet meg, så jeg syntes det var unødvendig. Hadde blodtrykk på 130/82.

Er jo ikke så ille da, men ble litt overrasket.

Hun sa at det var litt forhøyet, og at det var litt rart siden jeg satt helt stille.

Skrevet

Det trenger ikke være noe bekymringsverdig med hjertebank og svimmelhet. Det viktigste er at overtrykket og undertrykket har så og så stor forskjell mellom seg, om du skjønner.

Du hadde kanskje litt forhøyet det og da, men det er mest sannsynlig litt lavere nå som du har roet deg mer!:-)

Skrevet

Jada regner med det.

Er ikke bekymret eller noe, synes bare at det var ubehagelig.

Har vært plaget med en del "stikkninger" i hjertet siste par mnd og en del hjertebank, men ikke sånn som dette.

trodde nesten jeg skulle svime av.

Ble litt tungt å puste og helt rar.

Kjenner fortsatt at det er litt tungt å puste, men er ellers i fin form og ikke kjent noe mer til det.

Har alltid hatt fint blodtrykk så jeg bekymrer meg ikke for det.

Har vært sykemeldt i 2 uker pga ryggen og jobber nå 50% frem til påske. Jobber da halve dager og har mye å ta igjen, så var nok bare litt stresset. sånt skjer;)

Skrevet

Jeg hadde en lik episode som deg når jeg hadde influensa nettopp!

Ble ekkelt og puste, osv... Det er nok bare noe som skjer som er ufarlig.

Så lenge du ikke har andre plager samtidig, tror jeg ikke du trenger å bekymre deg. Men om dette dukker opp ofte, bør du bestille deg en legetime just in case:-)

Skrevet

Da har du et litt lavere enn "normalen".

Men sannheten er at det EGENTLIG er vanskelig å si hva ssom er normalt, for blodtrykket som er normalt for akkurat hvert enkelt individ, er like forskjellig som nesene våre:-)

Mitt normale BT er på 115/60. Når jeg var gravid, var det helt nede i 90/50. (Da begynner man å bli svimmel, hehehe)

Skrevet

æsjda, er nok helt sikkert ingenting.

men kan sikkert være fornuftig å stresse ned litt.

Jeg er en veldig stresset person i utgangspunktet, liker å ha mye å gjøre. Skal ha alt i orden, og gjør alt best selv, men av og til blir det for mye, kan ikke rekke over alt... og da kan vel kroppen si i fra på sin måte.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...