~~¤~~Jøssica~~¤~~ Skrevet 11. mars 2008 #1 Skrevet 11. mars 2008 Etter lenge å ha samarbeidet fint, har plutselig xn til sambo slått seg helt vrang. Hun mener at han ikke betaler nok for dattra, (som er 12) og etter mye fram og tilbake krever hun at vi nå skal stå for skoleutstyr, klær til henne den tia hun er hos oss (3-4 skoledager i tillegg til helga). Og at alt hun har kjøpt skal dattra ha hos henne. Jeg syns dette er helt på viddene, den eneste som straffes er dattra selv! Hun sendte melding til han nå hvor hun spurte om han hadde sko, klær og ransel til henne, hvis ikke kunne dattra være hos henne til fredagen. Vi er en helt vanlig familie, har to barn sammen i tillegg til at jeg har ei datter fra før, har ikke supergod råd, men han betaler bidrag, og i tillegg betaler vi for diverse klær og sånt som hun her, eller tar med seg til mora. Konflikten bunner litt i at hun titt og ofte kommer med krav til oss på at han skal være med på betale for saker og ting til dattra, i tillegg til bidraget. Og da kommer hun i ettertid og sier at nå har hun kjøpt sånn og sånn, og vi må betale det og det. Sambo har sagt fra gang på gang, at spør først, ikke bare kom å krev i ettertid. Hva i alle dager skal vi gjøre, kan hun virkelig gjøre som hun gjør? Er det normalt at man bare krevet fra den andre forelderen, og forventer at de skal betale mer enn vanlig bidrag?
Odine! Skrevet 11. mars 2008 #2 Skrevet 11. mars 2008 Egen skoleransel hos far??? Det hørtes spesielt ut. Hvis hun er så mye hos dere som helger og 3-4 skoledager i uka, så skal vel ikke samboeren din betale barnebidrag? Det er jo nesten 50/50-deling.
solstråle69 Skrevet 11. mars 2008 #3 Skrevet 11. mars 2008 Nei, det kan hun ikke kreve! Jeg anbefaler å ta kontakt med trygdekontoret, så har dere litt "hold" i tilbakemeldingen til barnets mor.
Trulte76 Skrevet 11. mars 2008 #4 Skrevet 11. mars 2008 da hade jg sagt..greit hun kan være her 2-4 skledager til i uka..så hadde jeg fått trygdekontoret til å regne ut farsbidraget ut fra hvor mye hun er med far og hva han skal betale da..for da skal jo bidraget ned også.. blir det 50-50 da skal han ikke betale noe bidrag, men skal kjøpe klær osv på lik linje som mora..men det kan han jo bruke de pengene han bruker til farsbidrag nå til å bet det med..for 3-4 dager vil jo det merkes på farsbidraet iallefall..
Trulte76 Skrevet 11. mars 2008 #5 Skrevet 11. mars 2008 og stakkars jenta bør jo få bruke samme skolesekken sin da..er jo hennes personlige eiendel..
It's all about me Skrevet 11. mars 2008 #6 Skrevet 11. mars 2008 Og barnebidraget han betaler til henne mener hun at skal brukes til hva da??? Det er jo hans del av slike ting og hans del av det hun koster det er ment som vel. Eller er jeg helt på bærtur nå??? Greit at hun kan spørre om han vil bidra på ting utenom det vanlige som er nødvendig, men nå går hun altfor langt synes jeg. Snakk om å gå inn for å lage konflikt da.
Fire småtroll Skrevet 11. mars 2008 #7 Skrevet 11. mars 2008 Mener hun seriøst at ungen skal ha dobbelt opp med alt fra vintersko og utstyr til treningstøy og hverdagsklær? Høres helt urimelig ut i mine ører, hvis ungen i tillegg er hos dere halve uka kan hun da ikke ha krav på bidrag heller? Ville tatt en telefon til nav jeg, og fått svart på hvitt hvordan reglene er.
gullet kom 03.07.07 Skrevet 11. mars 2008 #8 Skrevet 11. mars 2008 så lenge han betaler bidrag gjennom trygdekontoret SKAL KUN konfirmasjon og evt tannregulering deles økonomisk.... resten er biomor pent nødt å klare selv.... hadde det vært privat ordning er jeg litt usikker...
~~¤~~Jøssica~~¤~~ Skrevet 11. mars 2008 Forfatter #9 Skrevet 11. mars 2008 Det er slik hun sier ja... Blir helt sjokkert! Hun mener seriøst at jenta skal bytte skolesekk og klær til hun skal til pappan. Hun er hos han annen hver uke fra onsdag til mandag.
mayaya Skrevet 11. mars 2008 #10 Skrevet 11. mars 2008 Nei, det kan hun ikke kreve. Dvs, det er jo hun som vil tape da, iom at han betaler for mye bidrag... Har vært borti lignende, kan si deg på msn
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå