Mony74 Skrevet 11. mars 2008 #1 Skrevet 11. mars 2008 Jeg har i noen uker hatt vondt i hendene og de dovner bort stadig vekk. Det er vel det som blir kalt karpaltunnel syndrom. Vet det er vanlig og at det ikke er så mye å gjøre med, men i de siste dagene har et par av fingertuppene mine vært konstant numne. Noen andre som har det slik?Spesielt disse numne fingertuppene er ubehagelige og plagsomme og hvis det blir verre kan jeg snart ikke bruke hendene mine i det hele tatt. Evt noen som har noen tips som kan lindre dette?
M, Vestfold Skrevet 11. mars 2008 #2 Skrevet 11. mars 2008 Har det samme. Det er utrolig ubehagelig og vondt. Jeg sover ikke om natten noe særlig lenger fordi jeg våkner hver halvtime av krampe i hendene, armene og skuldrene. Fire fingre på hver hånd er alltid nesten uten følelse i. (Ikke tomlene). Akupunktur hjelper for meg! Blir litt bedre av å gå en tur før jeg legger meg, og å kutte ned på salt i maten.. Druer, alle typer bønner og vann sier jordmor. Det forsvinner etter fødselen sier de.. Du er tapper! Stå på!!
Gjest Skrevet 11. mars 2008 #3 Skrevet 11. mars 2008 jeg har også problemer med dette, første gang jeg oppdaget det var hele venstre armen fullstendig nummen i et helt døgn.. Da lurte jeg faktisk på om jeg var i ferd med og få hjerte problemer:) Ganske ubehagelig er det, men greit og vite at det går over da..
Anonym bruker Skrevet 11. mars 2008 #4 Skrevet 11. mars 2008 Kan ikke mene at man skal slutte drikke vann??
Mony74 Skrevet 11. mars 2008 Forfatter #5 Skrevet 11. mars 2008 hehe, det er vel det som hjelper vel...sånn forsto jeg det i hvertfall. Det skal jo være bra å drikke mye vann når en har vann i kroppen. Har også prøvd litt akupunktur, men det hjalp bare et par dager etterpå så var det tilbake til samme. Kanskje jeg skal prøve litt flere ganger. Håper ikke det ender med hele armen dovner bort altså, da blir en ganske handicappet. Men det er heldigvis ikke så mange uker igjen og jeg har vært så heldig å slippe unna de fleste andre plager så skal egentlig ikke klage altså.
M, Vestfold Skrevet 12. mars 2008 #7 Skrevet 12. mars 2008 Jeg synes også det tok sin tid med akupunkturen. Men hvis du forsøker en gang i uken så hjelper det litt.. Men ikke helt... Det forsvinner aldri helt, dessverre..
lillingen blir storebror:)u 41 Skrevet 12. mars 2008 #9 Skrevet 12. mars 2008 Hadde det slik med lillingen, og det lettet etter fødselen. Men var nummen i fingrene i ukesvis etterpå.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå