Gå til innhold

vasking av Voksi pose

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal vaske voksi posen for første gang og lurer på om jeg bare kan putte hele greia i vaskemaskinen, trekk og innerdyna på en gang.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har fått låne min søsters som hu brukte til nevøen min, og den trenger en omgang før den kan tas i bruk. Jeg velger å sende den på rens jeg :)

Skrevet

Ulldynen bør du ikke vaske i maskin!

Jeg sendte min på rens for mange år siden, og fikk den i retur - uvasket. Beskjeden var at de ikke torde ta ansvar for at posen (ulldynen) holdt seg. Jeg kranglet en stund med vaskeriet før jeg i fortvilelsen ringte direkte til Bodil Korshavn. Det er en av de to damene som utviklet voksiposen. Hun ville da ta en runde med vaskeriet, men sa at jeg likså godt kunne vaske den selv. Da skulle jeg fulle vann i badekaret, ca 30 c, ha i en spiseskje salmiakk og la dynen ligge en liten stund. Så skulle jeg trykke lett på dynen, slik at vannet sirkulerte, skylle godt med mye vann og la dynen bli liggende og renne av seg, før jeg tørket den flatt. Dynen skulle ikke krystes(Vris eller noe).... underveis i tørkeprosessen dro jeg dynen i sin opprinnelige form. Trekket vasket jeg i maskinen. Dynen holdt seg like fin.....

Lykke til!

Skrevet

hei

ikke kast den i maskinen!!fikk beskjed av produsent at du ødelegger den. Trekket kan du vaske i maskinen, men ullposen inni må du rense(kostet kun 200 kr) hvis du vasker den i maskinen ødelegger du den/den blir helt stiv, Hvis du har innerdyne som er sommerdyne, så er den i bomull og kan da vaskes i maskinen.

Skrevet

tydeligvis litt ulike beskjeder fra ullkorga her...men min ble helt fin etter rens

Skrevet

:-) Tror du trygt kan sende posen på rens dersom tar imot... D gjorde de ikke da jeg prøvde. Må legge til at det er 8 år siden.... :-) Til høsten skal posen frem igjen, da skyller jeg den selv tror jeg. Ikke mye jobb... Har lang veg til nærmeste renseri jeg...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...