Sonata08 Skrevet 11. mars 2008 #1 Skrevet 11. mars 2008 Var på tidlig ul for 2 uker siden pga. blanding av nysgjerrighet og uro. Da fant de et bankende hjerte, men fosteret var mindre enn forventet. Da ble jeg på nytt engstelig og fikk en ny ul privat et annet sted 2 uker etter. I dag har jeg vært der og legen så ikke noe hjerteaktivitet. Syns ikke hun leitet så veldig, men det var vel liten tvil. Ble henvist for utskrapning om to dager. Jeg er litt redd for at det tas bort uten å være 100 % sikker. Har bla. bakoverbøyd livmor og lurer på om dette kan virke inn på bildetkvalitet. Noen som har noen erfaringer ?
Dojamor Skrevet 11. mars 2008 #2 Skrevet 11. mars 2008 Hei! I min forrige graviditet var jeg på ultralyd i uke 8 pga blødninger. Jeg har mistet flere ganger tidligere, og var temmelig sikker på at det hadde gått galt nå også. Legen som utførte ultralyden, sa at det ikke så bra ut og at fosteret var dødt. Jeg ville gjerne vite hvorfor det blødde, og om jeg måtte til utskraping. Da fikk hun en annen lege til å komme, og han fant både hjertelyd og fullt levende foster! Jeg tør ikke tenke på hva som ville skjedd, dersom jeg ikke hadde bedt om videre undersøkelse. Jeg hadde jo selvsagt gått ut ifra at det var korrekt det hun hadde funnet ut, men tenker i dag at dem faktisk kunne tatt bort et fullt "brukbart" foster pga legefeil. Gutten min er i dag (snart) 3 år, og er en aktiv og flott unge! Helt frisk og fin:-)) Vil ikke gi deg noen "falske forhåpninger"...men jeg ville nok bedt om én ekstra UL for å være 100% sikker! Ønsker deg lykke til:-)
Sonata08 Skrevet 11. mars 2008 Forfatter #3 Skrevet 11. mars 2008 Tusen takk Dojamor. Det må ha vært en fantastisk opplevelse å få den kontrabeskjeden. Jeg sitter allerede og sørger. Det viktigste for meg nå er at de ikke tar bort et levende foster. Siden det allerede er sett hjerteaktivitet har jeg lite håp om at dette går bra..
Dojamor Skrevet 11. mars 2008 #4 Skrevet 11. mars 2008 Hei igjen! Ja, det ble faktisk mer tårer når kontrabeskjeden kom, for jeg var så sikker på at det hadde gått ad dundas. Ubeskriveleg følelse:-) Krysser fingrene for at du kan få samme beskjed! KLem
amalie 10.08.07 og thea 12.10. Skrevet 11. mars 2008 #5 Skrevet 11. mars 2008 Hei! Ring i morgen til det stedet du skal ta utskrapning å si at du ønsker en ny ul før de gjør utskrapningen. Siden det har vært hjerteaktivitet, du ønsker bare å være på den sikre siden før du gjør det. Spiren er så liten enda at det kommer litt ann på hvordan den ligger om de ser så mye. lykke til videre
♥Dumle♥ har tre søte små♥ Skrevet 12. mars 2008 #6 Skrevet 12. mars 2008 Jeg har vært og tatt utskraping en gang,og da ta tok de ul først. Kan ikke tenke meg de setter igang uten å være 110 % sikre... Ville i så fall vært tragisk.. Så jeg tror nok de dobbelsjekker.
kattungen Skrevet 12. mars 2008 #7 Skrevet 12. mars 2008 Jeg har også hatt utskrapning. De tok grundig GU med UL og 2 leger så på fosteret for å avgjøre om det lever eller ikke. De sa at det var rutine (på Ullevål). Fortell om bekymringen din når d kommer dit, så vil du garantert bli sjekket nøye før de avgjør noe. Masse lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå