Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vet at babyen kan snu seg helt fram til fødsel, men har begynt å tenke litt rundt dette med setefødsel. Er i uke 33, baby har ligget i seteleie hele tiden og ser ikke ut til å ha lyst til å snu seg. Skjønner egentlig ikke det der med å måtte føde på vanlig måte. Må jo være deilig med keisersnitt og slippe å presse ut en baby med rompa først? Er jo alltid litt risiko med kirurgiske inngrep, men kan jo bli komplikasjoner under fødsel også? Hvorfor ikke keisersnitt? Noe jeg ikke skjønner her. Hadde vært fint om noen kunne forklare meg, for jeg synes keisersnitt høres ut som himmelen i stedet for setefødel.....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

ja er vel helt opp til deg.. men er jo kanskje bedre etterpå hvis man føder vaginalt er mange uker med h.... etter et keisersnitt og da kan man jo vurdere de timene med setefødsel eller de ukene som blir etter et keisersnitt.. jeg hadde valgt vaginalfødsel hvis jeg var brei nok noe jeg er for jeg sjekket forige gang men slapp setefødsel da hun snudde seg 4 uker før hun kom..

Skrevet

Jeg er i uke 36 + 6 og snuppa mi sitter enda i seteleie, snur a seg ikke blir det keiser snitt.. Ikke snakk om noe annet..

Jeg føder ikke noen med rompa først! ;)

Skrevet

... jeg hadde setefødsel med førstemann. Hadde en mye enklere og mer smertefri fødsel enn de fleste jeg kjenner. Det er jo ikke noe vondere å få ut en rumpe først enn et hode. Epidural får alle med setefødsel, og du får veldig bra oppfølgning. Dette går sikkert kjempefint

Lykke til!

Skrevet

Min baby har akkurat snudd seg riktig vei heldigvis(er nå i uke 36). Jeg hadde ikke lyst å evt føde i sete, men ks fristet heller ikke veldig. Hadde ks med forrige barn, og det er ikke bare fryd og gammen. Selv om det er en rutine operasjon, er det fremdeles en risikofylt operasjon. Og faren for infeksjoner både for barnet og mor er ganske stor etter ks.

Men jeg skjønner veeeldig godt hvis ikke noen vil gjennomføre setefødsel, og i slike tilfeller velger planlagt ks.

Skrevet

snuppa mi har ligget med stumpen ned hele tiden, er uke 35 nå. får se om a snur seg snart. uansett vil jeg føde vaginalt. KS er KUN ved nød for min del.

Skrevet

Hei, helt enig med deg planlagt ks ville jeg også valgt. Det er ikke til å skyve under en stol at det er en mere komplisert fødsel med seteleie. Det er også komplikasjoner på barna også, tøffere for banet er det og.

Jeg så ett barn født i setefødsel noen dager etter fødsel, han greide f.eks ikke å srtekke seg ut på flere dager etterpå.

For min del ville jeg ikke tatt noen sjanser, mindre påkjenning på mor og barn med ks ved seteleie mener jeg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...