Gå til innhold

Trenger litt hjelp ang eggløsning!!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er på dag 16 i syklusen og har en syklus på 34 dager som vil si at jeg egentlig skal ha eggløsning om 5 dager. I dag tok jeg en eggløsningstest for moro skyld og teststreken kom fram før kontrollstreken, og den var sterk!! Men kan det gå an å ha eggløsning såpass tidlig i syklusen da? Og siden den var så sterk så har jeg vel ikke hatt eggløsning? Det er vel mest sannsynlig at jeg har eller kommer til å få det innen et døgn? Er ikke så god på det her jeg:S

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei! Tiden fra mens til eggløsning kan variere med flere dager (tiden mellom el og mens er ganske stabi)l. Så det kan hende at du har el tidligere denne mnd - det er fullt mulig! Ta en test til og hvis streken er like sterk så har du sannsynligvis eggløsning i løpet av de neste 36 timene :) Lykke til!

Skrevet

Var jeg deg ville jeg fortsatt å teste et par dager til, det er mulig å ha lang LH stigning/topp. Så om du har positiv f eks i morgen også, og legger til 24-48 timer, så er du ikke så langt unna en lutealfase på 14 dager(12-16 dager er vanlig). Hvis du regner den fra dagen etter eggløsning til dagen før mens, så ser du hvor mange dager den er på.

Regner med dere ikke stoler blindt på eggløsningstesten, og har hyppig sex uansett. Som du kanskje nå ser og opplever er det mulig å ha eggløsning på en annen dag enn man opprinnelig anntok. Så garder dere med hyppig sex:-)

Lykke til.

Skrevet

Jada, det blir hver dag nå denne perioden her=) Sist hadde jeg en lutealfase på 16 dager, men om jeg feks har eggløsning i morra så har jeg en lutealfase på 18 dager (!). Men jeg skal ta en test i morgen også å se;) Og om den også er positiv så kan jeg regne med at testene ikke er falske eller noe sånt?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...