Gå til innhold

Sluttet dere og koke vannet v.6-7 mnd?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tenker på vannet de drikker, til mme (og grøt).

Gutten min er 6 mnd og 1 uke nå hehe så jeg vurder å slutte å koke vannet etterhvert. men er litt skummelt syns jeg...hehe

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sluttet ved 4,5mnd. Barnet er født uten bakterier i kroppen, og i løpet av ganske kort tid skal det bygges opp den riktige bakteriefloraen i hud, slimhinner og fordøyelsesystem(som er helt essensielt for at kroppen og imunforsvaret ska fungere)+at barnet må uansett utsettes for diverse sykdommer dessverre for å bygge opp imunforsvaret.

Helt unødvendig å koke vannet noe mer nå!

Skrevet

Ja, de sier jo frem til 6 mnd. så han skulle være mer enn stor nok nå. Får jo i seg mye bakterier gjennom alt annet (leker ol.) han putter i munnen også så...

Skrevet

HS sa frem til 3 mnd, tenker det går fint ja - tenk på alt han putter i munnen som ikke er sterilt!

Skrevet

HS sa 1 år til oss :-S Mye forskjelling info. på disse HS ja..

Skrevet

Koker fortsatt vannet nå når junior er 6,5mnd. Vi har vann fra egen brønn og da er det anbefalt å koke vannet lenger. Har ingen bakterie-hysteri for han gnager jo på alt han kommer over :)

Skrevet

har lest at mattilsynet ggår god for vannet i norge så lenge det kommer fra offentlig godkjent kilde, så behøver det slett ikke å kokes. Men at det kan være greit å gjøre det i den første mnd eller 2 barefor en sikkerhets skyld. Flaskene og spesielt flasketuttene skal til gjengjeld kokes.

Skrevet

Jeg er HS selv, og jeg kan trygt si at det absolutt ikke trengs og koke vann mer når barnet er blitt 6 mnd!

Skrevet

jeg koker til grøt og mme,men det han drikker utenom er fra springen:)

vet ikke hvorfor jeg gjør det sånn...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...