Gå til innhold

Hva er greit å kjøpe i dåpsgave?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sønnen til fetteren min skal døpes snart og hva er det egentlig greit å gi? har ikke mye kontakt med de, treffes i noen bursdager ( våre besteforeldres ) og ikke stort utover det. men har veldig lyst til å gi en liten oppmerksomhet. er det greit å gi klær??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

En koselig bok, f eks eventyr eller god natt-historier, eller en sangbok. De finnes jo i veldig mange forskjellige prisklasser. Trenger jo ikke være noe dyrt..... Penger kan man jo også gi, men jeg syns det er koseligere å få ting jeg da....

Skrevet

Jeg tenker at dåpsgaver skal være litt mer varig enn klær... Men det er ikke sikkert alle tenker som meg.

Personlig liker jeg å gi bort "Den store Barnesangboken" eller noen andre bøker i den (hvite) serien.

"Den store boken om Ole Brumm" er også en flott bok som ahn/hun kan ha glede av i flere år - og kanskje engang lese for sine barn igjen.

Bare et forslag

Skrevet

Hva med å kjøpe fotoalbum hos en gullsmed-butikk? De pleier å ha veldig mange fine, og prisene er ikke så galne :)

Gjest Bjørnen Collargol*gravid*
Skrevet

Spørs litt på prisklassen du hadde tenkt, men et sølvsmykke feks? De er heller ikke så veldig dyre.

Klær ser jeg ikke helt for meg til dåpsgave..

Skrevet

eventyrbok er alltid populært! eller en finere gammeldags bamse f.eks... kjøp noe som kan få litt affeksjonsverdi:)

Skrevet

Vi skal i dåp til nevøen vår, og jeg har kjøpt "Den store Alf Prøysen boka" Den virker kjempefin, har alle de kjente historiene og sangene. Jeg ønsker meg den selv jeg :)

Boka koster litt da, betalte 399,- for den i bokhandel. Vet at den finnes som velkomstgave i Bokklubbens barn, der er den også billigere å kjøpe hvis du allerede er medlem.

Skrevet

Var ikke meningen å være anonym i spm mitt da. takk for svar da får jeg se hva vi finner på. vi er ikke bedt i dåp altså, føler at om vi hadde vært det hadde vi kanskje funnet på noe annet å kjøpe. men dette med bøker, album osv var smart!! har så utrolig dårlig fantasi :-)

Skrevet

Hva med bilderammer. "jeg sparer til fremtiden" eller " mitt første smil". Sett med asjett og skål, koster ikke så mye. Gips-sett for avstøpning av hånd/fot. Klær er litt kjedelig synes jeg.

Skrevet

Noe man paa et eller annet vis har glede av hele livet. Klaer er sjarmerende dersom det er noe litt legendarisk, som en brodert smekke, noen litt forseggjorte sko i litt nussete kvalitet kanskje, noe selvlaget, en tovet lue for eksempel... =o) Det er alltid fint aa gi en tallerken med barnemotiv, et godt teppe eller en god groetskaal, om man ikke vil vaere for personlig, men at det likevel skal vaere litt daap over det.

Ellers kan man sikkert gi hva man vil, men i henhold til tradisjoner til tradisjoner, saa skal det vaere noe som ikke helt "sklir inni mengden" da, dersom man vil bry seg om tradisjoner da.

Skrevet

Bunadsølje har jeg kjøpt til tantebarna mine. det er jo så søtt med små barn i bunad. Det er ikke så dyrt heller.

Jeg har også kjøpt søv teskje til en jeg var fadder til, en hver bursdag til hun var 6 år..

Skrevet

Hvor kan en kjøpe slikt gips-sett?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...