"Liten" lykke Skrevet 11. mars 2008 #1 Skrevet 11. mars 2008 Her om dagen fortalte jeg min kjære at jeg hadde veldig lyst på barn. Han sa at han var villig til å snakke om det..... Så vi snakket. Han vil ha barn med meg, men føler at det ikke er rett tidspunkt. Vi har for liten bolig, jeg er student, han er 50% sykmeldt pga stress og svimmelhet osv..... Det var ikke det svaret jeg ville ha, for jeg er klar NÅ. Selv om det han sier er veldig riktig og veldig fornuftig, var det ikke det jeg ville høre. Jeg ble kjempe lei meg og skuffet. Det er ikke noe særlig da at jeg i ble tante til nummer en for 8 uker siden og nummer 2 for 1 uke siden. Har også et par damer på jobben som venter. Mye babylykke rundt meg! Jeg var rett og slett deppa i et par dager. For to dager siden ble det nok for samboeren min. Han sa at å gå rundt å være deppa, sur, trist, masete osv. ikke ville få han til å ønske barn. Det hadde motsatt effekt. Jeg måtte gi han tid til å la det synke inn og føle litt på det. I dag har jeg det mye bedre. Jeg vet at han vil ha barn med meg, men ikke når. Jeg er bare nødt til å være tålmodig. Det vil jo bare være til min fordel at han gleder seg til barnet kommer når jeg først blir gravid. Så er her rådene fra min meget fornuftige samboer til dere som ønsker så veldig: (ingen garanti, men velmenende råd) Ikke mas. Da blir han bare lei. Vis at du er voksen nok til å respektere at han trenger litt mer tid enn deg. La han få tenke over saken. Det kommer ofte brått på dem (menn er 16 år veldig lenge......). Oppfør deg "eksemplarisk". Vær blid og fornøyd slik at han ser på deg som en positiv, energirik og lykkelig kvinne. Ingen menn vil ha barn med en sutrekopp. Ikke slutt med prevensjon uten at han vet det. Hvis du blir gravid, kan det fort hende han føler seg lurt (hvilket han har blitt). Menn har også krav på bli respekter. Jeg vil veldig, veldig, veldig gjerne ha barn nå. Men, mens min sambo venner seg til tanken, skal jeg gjøre alt jeg kan for å ta vare på meg sel