Gå til innhold

Må vente 7 uker for å komme til jordmor..:(

Anbefalte innlegg

Skrevet

...og da er jeg i uke 33/34... venta litt fordi eg har vært så ofte hos fastlegen min, men ante ikke at det skulle ta så lang tid å få time. synd.. hadde gleda meg litt til å gå til jordmor, nå rekker jeg jo ikke så mye der før ungen er født.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg går bare til jm, og ikke til lege, og jeg var hos jm på en kjapp sjekk i uke 12, bare skrev helsekortet, ble henvist til ul og fikk høre hjertelyden, ikke noe mer.

Så var jeg ikke før i uke 22 igjen. Så det gikk jo 10 uker da!

Var nå sist i uke 25 (pga jm skal på ferie denne uka og neste er påske osv) Har neste time 01.04.

Har egentlig bare hatt to ordentlige ktr hos henne jeg. + ul da, men den er jo bare en ktr av bebien da :)

Skrevet

Skulle ikke være anonym da :)

Skrevet

jeg har vært hos legen min pga sykemelding, men gleda meg litt til å gå til jordmor for å snakke mer om det skjer - det har jo ikke legen tid til. men men.. plutselig går tiden fort jo!

Skrevet

Ja, skjønner deg godt, er jo sååå koselig hos jm da =)

Ikke det samme hos legen. Jeg gikk bare til lege med de tre første mine, med nr 4 gikk jeg annenhvergang lege/jm og denne gang bare til jm. Trenger ikke så hyppige ktr jeg da. Men når man er førstegangs lurer man jo på alt =)

Syns du skal spørre om å få stå på venteliste, dvs hvis noen avlyser timen eller føder, så får du den timen da :) Ring å hør da vel :)

Skrevet

Nårdere tar kontakt med jordmor, det er på helsestasjonen det eller?

Skrevet

da jeg var i uke 12, ringte jeg jordmor for å få time, fikk time 1 april, da er jeg i uke 21 så jeg synes det tar tid...men siden det bare er 3 jordmødre i denne kommunen..så er ikke annet å vente

Skrevet

Jeg var hos jordmor i uke 12, og har neste time i uke 24.

Men de siste ukene er edt annen hver uke.

Rart du ikke blir oppfølgt skikkelig...?

Eller har du timer hos lege de siste ukene?

Skrevet

I min kommune har de ikke jordmor.......

Skrevet

jeg fikk ikke time hos jordmor før i april. det er ikke fordi hun har fullt, men fordi hun ikke ville jeg skulle komme før. jeg er da 18-19 uker på vei...

Skrevet

Jeg får ikke jordmor i det hele tatt pga jeg er andregangs og det er dårlig jordmor dekning i tr.heim, fikk ikke lov og komme på venteliste engang..

Så har gått til en helt idiotisk lege som tar betalt for timene selv om jeg er gravid, så skal til ny lege i morgen og håper hun er bedre for ellers kommer jeg til og grine meg til og få lov og komme til jordmor om så bare en gang før fødsel (dårlig opplevelse på barsel sist så skulle gjerna ha snakka med jordmor om det)..

Skrevet

Jeg har heller ikke fått time hos jordmoren i kommunen før etter ultralyden i uke 18. Syns det var lenge, så jeg valgte å ta en time på privatklinikk. Hadde lyst til å gå en gang nå i begynnelsen også (13 uker i morgen), siden jordmødrene ofte har mer kunnskap og erfaring enn hva fastlegene har- og tid til å skravle :) Så selv om det koster litt, anbefaler jeg det- det var veldig koselig. Vet jo ikke hvor du bor, men kan anbefale Jordmor Matja på Frogner i Oslo i hvertfall. Der kan man velge om man vil følge hele opplegget, som jo blir ganske dyrt, eller om man bare vil ta en time eller to...

Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...