Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som vil dele hva de har ligget på rundt uke 26?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei jeg er 24+5 i dag og var på kontroll og hadde et sf-mål på 22. Ikke akkurat uke 26 men tenkt jeg kunne svare alikevel.

Skrevet

jeg begynte på uke 26 i dag å var t legen i dag (ikke på vanlig kontroll, på grunn av blødninger) og synst hun sa d lå på 25 el 26. du da?

Skrevet

oi. da har jeg visst stor baby da. hehe. fikk ultralyd og og både legen og gynekologen sa babyen var stor. håper ikke den er SÅ stor når jeg skal føde da :/...synst egentlig ikke magen min er noe unormalt stor liksom..men har sikkert litt med hvordan jeg bærer barnet og..vet ikke..

Skrevet

hva er symfyse mål?

Gjest Bjørnen Collargol*gravid*
Skrevet

symfysemålene trenger så absolutt IKKE ha noen betydning på hvor stor babyen blir...

Jeg har hele tiden ligget over det skraverte feltet på disse målingene, men hun er helt etter normalen i størrelsen :-)

Skrevet

Jeg lå på 22,5, synes det var litt lite. Men det er jo innenfor normalen.

Hilsen hi

Skrevet

Jeg lå på 22 cm ved 25+4, så ganske likt deg. Jordmor sa det var helt normalt så lenge magen vokser og følger kurven på helsekortet.

Skrevet

symfysemåle mitt var 26 når jeg var 26 uker

Gjest Bjørnen Collargol*gravid*
Skrevet

26+0 i dag og sfmål var på 27 cm....

Skrevet

I uke 22+3 var symfyse målet mitt på 24cm.Skal til ekstra ul,for å sjekke om barnet blir veeeldig stort:-)

Skrevet

Uke 14: 14 cm

Uke 17: 19 cm

Uke 26: 28 cm

Uke 29+5: 31

Stor mage!

Skrevet

Var på kontrolli dag, er 25+5. Målet var 25.

Skrevet

24+6, 22 cm i sf-mål.

Skrevet

Mitt symfysemål uke 27+4 var 25, men legen sjekka på kurven først hva det "burde" ligge på, før hun målte og fant ut at "det stemmer - du ligger på normalkurven". Synes det er litt juks, jeg!

I forrige svangerskap hadde jeg annen lege og jordmor. Lå i øverkant av den grønne delen av kurven og fødte ei stor jente på 4,5 kg, så det kan jo virke som symfysemålet gir en indikasjon på barnets størrelse.

Skrevet

uke 17- 17cm

uke 22- 21cm

i dag25+5- 24cm

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...