Milli Vanilli Skrevet 11. mars 2008 #1 Skrevet 11. mars 2008 Etter mye strev og litt tårer, så fikk vi en positiv tilbakemelding fra skolen ang eldstegutt :-) Måtte bare sende en glad-lapp tilbake til henne, for slik som situasjonen er nå, så har jeg overlatt kommunikasjonen med kontaktlæreren til min mann :-( Hun som skrytte, er en ekstralærer som driver med lese- og skrivekurs, 1/2 time pr dag i 3 mnd. Kontaktlæreren bare klager og er negativ, og forteller hvor vanskelig situasjonen er for henne, og dette gjør hun over hodet på sønnen vår. Jeg prøver å være positiv, og legger vekt på fremgangen og at han er umoden, men hun bare avfeier meg og sier at vi kan ikke bare slå oss til ro med små fremskritt og at det sikkert blir bedre når han har språket mer på plass. Han er så stolt når han får det til, og leksene går som en drøm nå sammenlignet med før jeg gikk ut i permisjon. På håndballen ser vi også en forbedring. han klarer å motta informasjon, og å holde konsentrasjonen oppe under hele treningen. Blir så glad på hans vegne og ser at han vokser på det.
Attpåklatten :-)™ Skrevet 11. mars 2008 #2 Skrevet 11. mars 2008 Så utrolig godt for deg som mamma og endelig få positive tilbakemeldinger etter tydelig mest negativt:-) Det gleder mammahjertet det! Og spesielt når man har grått og strevd for å hjelpe barnet sitt. Ingenting er tøffere enn akkurat det... Synd med kontaktlærer som er negativ, håper dere gir tilbakemeldinger på det til rette instans. En lærer skal jo ikke holde nede, men hjelpe til å løfte barnet.....uff jeg blir sint av sånt. Desto mer godt er det når ekstralærer har øynene og ørene sine åpne:-) Sånne skulle vi hatt flere av i systemet! Forstår godt at du er glad og at det er fantastisk fint å være mamma akkurat nå:-)
Maud Skrevet 11. mars 2008 #3 Skrevet 11. mars 2008 Så bra med positiv tilbakemelding fra skolen! Det kan sitte langt inne av og til... "Mine" ungdommer har ofte et dårlig forhold til skolen og rett som det er prøver vi å snu skolens forhold til ungdommen. De får i lekse å identifisere en bra ting poden gjør hver dag og gi tilbakemelding om dette. Du skal tro det er vanskelig for enkelte lærere! Trist at det er sånn da. Hvis skolen ikke møter dem på en ordentlig måte, kan jo hele resten av utdanningsløpet ødelegges og dermed også fremtiden. Så fint at dere ser forbedring og at de positive tilbakemeldingene kommer bittelitt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå