Anonym bruker Skrevet 11. mars 2008 #1 Skrevet 11. mars 2008 Hei.. Trenger bare å få ut litt tanker og følelser, og tenkte at om noen gidder å høre på meg, og forstå meg, så må det være damene her.. Sånn er greia..: Jeg går på skole, heltid.. Om dagen har vi veldig mye gruppeoppgaver, og andre ting. Jeg er gravid i uke 20, og er konstant sliten. Blir sliten av ingenting.. Jeg har blitt bedt av legen min om å ta det med ro, fordi han ser at jeg blir sliten av alt stresset.. Men, disse gruppeoppgavene vi har, har ofte korte tidsfrister, og vi har det veldig travelt. Noe av problemet mitt er at resten av gruppa mi skjønner ikka at jeg er utkjørt og sliten, og hver gang jeg tar det opp sier de bare at de er slitne de og.. Jeg orker ikke 5-6 timers møter hver dag.. er jo helt utslitt om morran før jeg i det hele tatt kommer meg på skolen.. Men føler de ikke skjønner meg, at de bare tror jeg prøver å lure meg unna.. Snakka med jordmora mi om det idag og hu sa jeg burde snakke med lærerne om å få litt lengre frister på ting, eller få egen oppgaver slik at jeg ikke trenger å jobbe med alle disse gruppeopgpavene.. Syns dere jeg er heeelt urimelig nå? eller har jeg grunn til å klage..?
Anonym bruker Skrevet 11. mars 2008 #2 Skrevet 11. mars 2008 Forstår deg veldig godt. Har vært student leeeenge (er det forøvrig enda, Ph.D, men har ikke kurs denne våren). Ofte er sånne kollokvier veldig ueffektive og man skravler og prater heller enn å gjøre noen konstruktivt... Prøv å se om du kan få lengre frister eller egne oppgaver, i alle fall noen! Hvis ikke så kan du faktisk si til gruppa di at når dere møtes må dere være effektive, så ting går fortere unna. Da får du mer tid på egen hånd til å gjøre din del av jobben.
Lille Luna Skrevet 11. mars 2008 #3 Skrevet 11. mars 2008 Jeg skjønner deg veldig godt! Jeg går selv på en skole hvor det er fullt kjør og tidsfrister og gruppeoppgaver. I 1 trimester var jeg veldig uvel og kastet opp masse, og var derfor mye sykemeldt. Jeg fikk forståelse fra noen, men andre trodde nok at dette var noe jeg fant opp for å slippe unna. Jeg tviler på at de fleste ved hva det vil si å være gravid. Jeg snakket med skolen og legen min om dette, og fant ut at det beste for meg var å ta ut tidlig permisjon, slik at jeg fikk ro til å gjøre ting i mitt eget tempo. Jeg har bekkenløsning, så det er derfor vanskelig for meg å ha aktive dager. Jeg synes du bør tenke på hva du ønsker og trenger nå. Det aller viktigste er jo graviditeten din. Som jeg har sagt før her inne; "verden kan vente, du lager ett lite barn i kroppen din nå, og det er viktigst" Ta vare på degselv!
mamma tiL 1stor+2små Skrevet 11. mars 2008 #4 Skrevet 11. mars 2008 Forstår deg veldig godt. Du kan bli enormt trett av å gå gravid,mange hormoner som svirer rundt i kroppen din og alt det som skjer,du bærer jo på et nytt liv inni deg. Synes ikke du er urimelig,snakk med læreren din du.
Anonym bruker Skrevet 11. mars 2008 #5 Skrevet 11. mars 2008 HI her.. Takk for gode ord og råd.. Har sendt en mail til læreren min, og skal snakke med ho på torsdag. Da skal jeg fortelle ho akkurat hvordan det er.. Håper ho skjønner meg litt bedre enn de jeg er på gruppe med, så ordner det seg helt sikkert..=)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå