Anonym bruker Skrevet 11. mars 2008 #1 Skrevet 11. mars 2008 hei hei.. barna til meg og en venninne går i samme barnehage, ca 7 kilometer her i fra.. dette er annenhver uke.. så da skal eg betale for 14 kilometer ca i 5 dager den uken hun kjører.. jeg betaler 150 kr til henne, men jeg har ikke peiling på hvor mye bensinpenger som egentlig blir brukt på de kilometerene, noen av dere som vet sånn ca?
Anonym bruker Skrevet 11. mars 2008 #3 Skrevet 11. mars 2008 noen som vet sånn ca hva det koster... vi kjører frem og tilbake 4 ganger så det vi si eg skal betale for 14 kilometer dagen.. noen som vet?
Anonym bruker Skrevet 11. mars 2008 #4 Skrevet 11. mars 2008 Da betaler du lite din gjerrigknark!! Først skal venninna di ha bil, forsikring, verkstedregninger, service, bomavgift, bensinavgift, mva, slitasjedeler, bremser, hjul, olje, spylerveske, vindusviskere, EU-kontroll, årsavgift osv osv i tillegg til at de skal forsvare et billån kun for at datteren din skal komme trygt frem og tilbake til barnehage i trygg bil med forsikring i tiilfelle uhelllet skulle være ute:-)
Anonym bruker Skrevet 11. mars 2008 #5 Skrevet 11. mars 2008 noen som vet sånn ca hva det koster... vi kjører frem og tilbake 4 ganger så det vi si eg skal betale for 14 kilometer dagen.. noen som vet?
Gjest Skrevet 11. mars 2008 #6 Skrevet 11. mars 2008 Statens satser er 3kr per km, men det er lenge sidan dei vart regulert. Før var det visst lønnsomt, men no dekker det visst såvidt
Anonym bruker Skrevet 11. mars 2008 #7 Skrevet 11. mars 2008 Var da svært som du gnåler om dette da!! har jo svart deg lengre opp:-)
Anonym bruker Skrevet 11. mars 2008 #10 Skrevet 11. mars 2008 ingen som kan si meg hvor mye pensin penger ca det blir brukt på 14 kilometer??
Anonym bruker Skrevet 11. mars 2008 #11 Skrevet 11. mars 2008 Herrregud dumme kjerring!!! Min BMW V8 med 560 HK. bruker nesten 3 liter mila, en annen bil kan klare 1 mil på 0,35 liter!!! djeeeexzzzzzeeezzzzzzz.
Anonym bruker Skrevet 11. mars 2008 #12 Skrevet 11. mars 2008 hehe er jeg dum for eg ikke har bil og ikke har peiling på biler? viss det er så enkelt så kan du ikke bare gi meg svaret uten å begynne slik da?
Anonym bruker Skrevet 11. mars 2008 #13 Skrevet 11. mars 2008 Hvis det kun er hun som kjører så kan du betale 200 de ukene hun kjører, så har du gardert deg:-)
Anonym bruker Skrevet 11. mars 2008 #14 Skrevet 11. mars 2008 hehe er ikke det eg spør om,, jeg vil vite hvor mye ca som er rett å betale i bensinpenger..
Anonym bruker Skrevet 11. mars 2008 #15 Skrevet 11. mars 2008 arggghhhhhhhhh!!!!!!!!!!!!!!!!!!! spør for svarte hvilken bil hun har da og hvor mye den helvetes drittbila bruker pr. mil!!!! så tar du frem kalkisen å regner ut nøyaktig drivstoffbruk for akkurat denne jævla fuckings bilen!!!! Og ikke kom med den at hun plutselig kjører en slik Thinkbil... for da KLIKKER JEG:-)
Anonym bruker Skrevet 11. mars 2008 #16 Skrevet 11. mars 2008 hehe som sakt har eg ikke peiling på biler.. hun kjører en helt vanlig bil.. hehe.. skjønner eg ikke får noe svar, eg var ikke klar over at det er sååååååååå stor forskjell på hvor mye hver enkel bil..var bare ute etter ett ca svar om eg betaler allt for mye eller for lite.. betaler 30 kr dagen.. jeg vet ikke om det er mye eller lite. skjønner ikke hvorfor du hisser deg opp, er vel bare til å la hver å svare, vet det er krangle side, men trenger vil ikke å krangleom allt hehe
Megawhat har ♀ + 2 nyankomne Skrevet 11. mars 2008 #17 Skrevet 11. mars 2008 Hahaha!!! Festligste jeg har lest i dag... hun kjører sikkert el... Til HI, hvis du absolutt vil vite så nøyaktig, så må du,som yppesen sier, finne ut alt det andre for å få et nøyaktig regnestykke. Hvis du vil vite hva vi som har bil (ja, en hvilken som helst bil) synes det er verdt, så kan du spørre om det. Men det er et helt annen spørsmå igjen.
Lektor Doppler med tillegg Skrevet 11. mars 2008 #18 Skrevet 11. mars 2008 Betal 3 kr km. Det er vanlig statlig sats. men da skal man også ha 50 øre for hver av passasjerene som er med.
Megawhat har ♀ + 2 nyankomne Skrevet 11. mars 2008 #19 Skrevet 11. mars 2008 hehe..du må ikke skrive så utydelig, nå vet hun ikke om du mener 50 øre dagen, uken eller kilometern!
Anonym bruker Skrevet 11. mars 2008 #20 Skrevet 11. mars 2008 Jeg hadde regnet med at venninnen din bruker en liter bensin pr. mil. Det vil si ca 12 kroner pr. mil. 20 kroner dagen skulle dekke din del av hennes drivstoff - utgifter. Dersom du ønsker det, så kan du selvfølgelig hjelpe henne med å betale forsikringene hennes, men de måtte hun jo ha betalt uansett så lenge hun har bil. 150 kroner uka høres helt greit ut for meg. Regner med at hun gjør dette frivillig og ikke er presset til det ; ).
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå