Gå til innhold

Min lille fødselshistorie

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ja det ble litt vel fort på slutten der.

Jeg ble innlagt for avlastning, men etter å ha fått seng etter ca 5 min så hadde jeg fått en pille etter mye 5 min.

Vi kan likegodt sette deg igang når du endelig er innlagt. Det er jo bare 10 dager til termin og du sliter nok nå syntes jeg, sa legen.

Jeg skulle jo få en ny pille kl halv ni, men først sparketest og sjekk.

Men sparketesten viste en litt stresset baby, så de flyttet meg fra Obs posten og over på føden.

Men før det så satte riene skikkelig i gang med 2-3 min mellom og når jeg kom bort på føden spurte jeg om de kunne sjekke åpningen for det kjentes ut som 5 cm.

Og det var det.

Etter noen rier til så tok de vannet og satte elektrode på hodet hennes. Og mens han styrte på der inne kom det to nye rier.

Jeg ventet på epiduralen, men det gikk litt fort som sagt og da legen var ferdig med å ta vannet ba jeg jordmor sjekke åpning en gang til for nå var det 7 cm sa jeg.

Det stemte, hehe.

Og riene haglet på nå og en siste sjekk mente jeg det var 9,5 cm, mens jordmor sa 8-9.

Men etter en rie til så kjente jeg at hun kom ned i bekkenet og trykket startet, og jeg sa at nå kommer hun.

Neida sa jordmoren, det er 8-9cm og kant.

Og mens hun sa det så var hodet kommet helt ned og da fikk hun farten opp .

Brølte nærmest i gangen etter barnepleier og ba meg ikke presse..... ikke press, hold igjen... ja jeg holder, jeg holder men hun kommer likevel. Og så var hodet ute og hun fikk hjelp av barnepleieren som kom springende.

Og så var kroppen født.

Navlestrengen var rundt halsen to ganger, og de visket litt. Og ikke skrek hun heller, men hun var så fornøyd atdet var ikke behov for å skrike sa jordmor. Men det kom ett lite grynt etterpå da.

Og nå bare sover og spiser hun, og melken går unna som bare det.

Hun har brune øyne og helt mørkt hår og god gyllen hud, i motsettning til resten av familien, så her er det tydeligvis tippoldefaren sine spanske gener som har slått til igjen.

Min bror sin eldste er og mørk i håret og gyllen i huden, med brune øyne.

Men øynene kan vel endre seg.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

gratulerer så mye med jenta =)

men kan jeg spørre om hvorfor du ble satt igang 10 dager før ? =)

Skrevet

så koselig :) gratulerer med nurket, kose dere masse :)

god klem

Skrevet

Gratulerer så masse med din gyldne klump! Kjempeherlig!! : )

Og ja, fargen på øynene kan forandre seg...

Skrevet

Bekkenløsning siden uke 15 og så hadde jeg ikke sovet på over en god uke, minus noen timer pga en sovetabelett jeg fikk på Obs posten, sammen med beskjed om å kontakte dem igjen på mandagen for innleggelse.

Skrevet

gratulerer masse masse masse!!!

Skrevet

Leah, eller Leanna, og da oppkalt etter sin oldemor Anna, men vi vil sikkert bare bruke Lea og da mener jeg at vi kan bare døpe henne for Leah... hehe, blir ikke enige..

Skrevet

Gratulerer=) Hvor stor var hun da??

Skrevet

Gratulerer så masse:)

ble litt nyskjerrig her for har ikke alle nyfødte blå øyne?

Å om begge dere har blå øyne er det jo ett under at hun har brune øyne skal jo ikke gå ann!:)

Skrevet

oi.. hun var 3940 gr og 48 cm. Og 35 rundt hodet.

Skrevet

De ser nå brune ut og det sa legen og.... men det er ikke så lett å se enda da. Men kan virkelig ikke se noe blått der noen av oss.

Skrevet

Hørtes litt ut som snuppa mi.. Mørkt hår, møøørke øyne blå/brune.. nå er de helt brune, og kjempe gyllen fin farge i huden!!!! =)

Var mange som kommenterte at hun hadde det "lille ekstra" heh:P

Kooooose deg med godjenta di!!! =)

Og til hun som spurdte ang. øynene, jo det går ann å bli født med brune øyne. Sambo ble født med brune øyne;)

Her hadde tuppa kjeeempe mørke øyne, kan vel nesten ikke kalles blå engang, men dem ble brune etter et par uker... =)

Skrevet

Hehe, ja jeg spurte jordmor nå og hun sa de så fløyelsbrune ut, men det går visst ikke an å se det skikkelig før de er 6 uker.

Ikke vet jeg, men vi ser ikke noe blått der vi.

Skrevet

Kan godt være hun ender opp med brune da;) Merker at jeg såg brunfargen komme litt og litt her! Men dem var aldri blå liksom.. bare møøøøøørke :)

Er så nydelig med brune øyne;)

Skrevet

Gratulerer så masse! Alt bra med mor også?

Skrevet

Gratulerer så mye med lille tulla :-)

tenker det var deilig å bli ferdig.

klem

Skrevet

Gratulerer med babyjenta !

Kos deg med prinsessa di:-)

Skrevet

så koselig :)

mini var også født mørk, men mørke øyne. de er nå nesten sorte. :)

Skrevet

Gratulerer så masse med jenta:o) Hvor stor var hun? Hva skal hun hete?

Skrevet

Å, ja - nå så jeg det:o)

Skrevet

STORT TILLYKKE LAMELA!

Jeg synes forresten Leanna er penere enn Leah, og i tillegg ikke et Motenavn så jeg ville valgt det, og brukt det....

:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...