Gå til innhold

Dere med kastrerte hannhunder...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hunden vår på snart 3 år har blitt mer og mer vanskelig mht andre hannhunder...treffer han andre hunder som ikke er kastrerte, blir han alldeles tullerusk, er de kastrerte eller tisper derimot går det mye bedre. I tillegg er det andre felt der han blir mer og mer strevsom. Har vært på dressurkurs og fått en del tips, men det ser ikke ut til at de virker.

Er det for sent å kastrere han, og vil hunden evt. bli roligere? Og blir han forandret i personligheten etterpå?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er ingen garanti for at hunden blir roligere, noen blir det, andre kan man nesten ikke merke forskjell på. Det er ikke for sent å kastrere han.

Det kan ta flere mnd før man merker forskjell etter kastrering.

Personligheten kan også endres, spesielt om kastreringen har "god" virkning på hunden.

Skrevet

Jeg har også tenkt på å kastrere hannhunden min, men holder litt igjen pga av at jeg er redd han skal bli veldig forandra etterpå. Hundenes 3 "hovedintereresser" er jo sex, mat og kos, og når du tar bort en av de ( i dette tilfellet sex) så kan de to gjenværende bli forsterka. Med andre ord så kan han bli tjukk eller veldig kosete. Men snakk med dyrlegen din. Du kan jo prøve kjemisk kastrering først for å se om du merker noe forskjell, men dette sliter på organene til hunden så det anbefales vel ikke for en lengre periode.

Skrevet

Vi kastrerte hunden vår når han var to år.

Han var aldeles hysterisk hele tiden, men vi prøvde en runde med kjemisk kastrering først og for oss virket det kjempebra.

Hunden var den samme bare uten de hysteriske sidene sine!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...