Gå til innhold

Å få barn - en menneskerett??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg sitter litt sjokkert og ser på dokumentaren "En ordentlig familie" på NRK1, og vet ikke helt hva jeg skal tro å tenke. Jeg mener ikke det er en menneskerett å få barn, og at dersom man ikke er i stand til å ta vare på et barn, så burde man heller ikke få noe!

Damen her sitter i rullestol, kan ikke snakke og kan ikke engang ta vare på seg selv. (utrolig nok har hun klart å få seg mann...) Før de fikk barnet uttrykte hun at hun ville ha barn fordi "de var så søte"...

Nå har de gjort seg fullstendig avhengige av hjelp fra kommunen for å kunne klare å ta seg av barnet, og mannen har måttet sluttet jobben for å ta vare på både kone og barn. Burde ikke folk innse sine begrensninger i livet, tenke litt på hvordan barnet evt. vil få det og heller velge bort barnet for alles del?!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er ikke noen menneskerett etter min mening...

Nå så jeg ikke første del av programmet, men var hun så handikappet før de fikk barn ?

Da mener jeg nesten at hun burde vært tvangs sterilisert...

Det hørest kanskje forferdelig ut, men denne situasjonen kan ikke være bra for et barn ??

Hallo ??!!

Skrevet

Og få barn er ikke en menneskerett nei, om det var det ville vell alle kunne fått barn?

Har ikke sett programet du snakker om men jeg villa personlig ikke hatt barn om jeg ikke kunne ta meg av dem litt engang, hadde følt det var feil ovenfor barna mine.

Og er desverre ikke alle som har barn som burde få lov og ha barn i det hele tatt, mens de som virkelig ønsker seg barn og kan gi barn et godt hjem dem skal ikke kunne få barn, uretferdig verden vi lever i..

Skrevet

klarer ikke engang å svare på innlegget her. jeg er sjokkert og rystet.

Skulle ikke vært lov.

Skrevet

http://www.bt.no/lokalt/article525654.ece

les den saken til sammenligning. Det er rett og slett en ganske syk verden vi lever i!

Moren til barnet på tv er jo faktisk så a vhengig av hjelp at hun nesten skulle vært på institusjon. Det hadde hvertfall lettet farens arbeid en god del.

Huff og huff..

Skrevet

Hun ville da ikke bare ha barn fordi de er søte, men p.g.a kjærlighet og! Men at de nå begynner å tenke på barn nr 2 og. Ganske så sjokkerende, ser jo ikke ut som sønnen lider noen nød, men tenker jo på senere når han blir større. Vil han noen gang få den virkelige kontakten med sin mor? Og far må jo bli helt utslitt og det er jo heller ikke bra, da får man jo heller ikke gitt all den omsorg man kanskje burde.

Og det er jo sårt for mor å ikke kunne ta seg av sin egen sønn, det sa hun jo flere ganger, og likevel tenker de på barn nr 2? helt merkelig. Syns ikke de burde få lov til å få flere barn!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...