Ina25♥med gull i magen Skrevet 11. mars 2008 #1 Skrevet 11. mars 2008 Åå, jeg er så GLA':) Var hos legen i dag (bestilte time før jeg testet positivt pga. uteblitt menstrasjon og negative tester). Hun også var veldig usikker på termin, tok en GU, men uten å få så mye ut av det... Jeg har visst bakovervendt livmor, så var vanskelig å kjenne... Prøvde å få time til UL på Ullevål, men det gikk ikke... men fikk time hos privat gynekolog for UL i morgen! Er så spent! Jeg er mest sannsynlig mellom 6 og 12 uker - håper at jeg er så langt som mulig - hehe- og at jeg hvertfall får se noe... Men, er det noen som vet om det er vanskeligere å se noe så tidlig på UL når en har baovervendt livmor?
Lova Skrevet 11. mars 2008 #2 Skrevet 11. mars 2008 Jeg har også bakoverbøyd livmor.Skrev et innlegg litt lenger ned om min UL opplevelse i dag.Jeg er 5+6. Det har ingenting å si.Da gynekologen kjente på meg, dyttet hun livmor frem, og kjente den like bra som alle andres:).Det er også like lett å se noe på UL. Det eneste som er med bakoverbøyd livmor er at fosteret sitter dypere, og noen ganger kan man bruke litt lenger tid på å høre hjertelyden.En annen ting er at man vanligvis ikke får så stor mage og at den ikke synes så fort iom at livmoren ikke sitter så langt fremme.Det trenger jo ikke være så trist...særlig mot slutten. I gamledager trodde man at det å ha bakoverbøyd livmor kunne gjøre det vanskeligere med å bli gravid.Det har de gått helt bort fra nå. Lykke til på UL.Er du mellom 6 og 12 uker får du sikkert se hjertet.Det var litt tidlig for meg...
Ina25♥med gull i magen Skrevet 11. mars 2008 Forfatter #3 Skrevet 11. mars 2008 Ja, leste innlegget! Håper jeg også får en fin opplevelse:) Må innrømme jeg er litt spent... Krysser fingrene for at jeg hvertfall er 7 uker (det er det jeg tror selv), så det er noe å se... Gynekologen prøvde å kjenne etter livmora mi i dag, men fikk ikke kjent så mye... Hun turde ikke prøve så hardt heller sa hun, tilfelle jeg allerede var 12 uker... Gleder meg hvertfall veldig til i morgen. Håper jeg kan se det lille hjertet banke...
NuttaMi*med 3 små:) Skrevet 11. mars 2008 #4 Skrevet 11. mars 2008 Hei, så gøy, jeg fikk også UL imorgen:) Kan også være fra ca 6-12 uker på vei, vi får oppdatere hverandre:)
Ina25♥med gull i magen Skrevet 11. mars 2008 Forfatter #5 Skrevet 11. mars 2008 Oj, så spennende;) Vi får håpe vi er 12 begge to, hehe:) Lykke til - vi får oppdateres her inne i morgen!
Ina25♥med gull i magen Skrevet 12. mars 2008 Forfatter #6 Skrevet 12. mars 2008 Ja, da har jeg vært på ultralyd, og det var en stor skuffelse. Han kunne ikke se noen ting! Ikke noen ting... Jeg ble helt paff. Men jeg har testet positivt, så han tippet jeg var drøyt 4 uker på vei. Skjønner ingenting - har ikke hatt mens siden midten av desember... Spurte han også om det var noen sjanse for at jeg ikke var gravid, men siden jeg har fått to positive tester var jeg helt sikkert det... Måtte ta en ny test når jeg kom hjem, kjøpte en cb digital - og der sto det GRAVID. Så da er jeg vel det? Tok også noen blodprøver hos han, for å være 100% sikker på at jeg faktisk er gravid - så får svar over helgen... Jaja, litt skuffet merker jeg. Hadde håpet jeg hvertfall var 7-8 uker og at jeg kunne se et bankende lite hjerte... men... Jeg er gravid, og er jo såklart overlykkelig for det. Må bare vente litt lenger på den lille, men den som venter på noe godt, venter ikke forgjeves! Fikk ny time om 4 uker, så statser på at jeg ser litt mer da:)
Gjest Skrevet 12. mars 2008 #7 Skrevet 12. mars 2008 Hei Ina! Så trist å høre- men vi er fortsatt gravide vennen så vi må holde motet oppe. Tenkte masse i går og det viste seg at jeg hadde eggløsning både 5 februar og 13-14 februar. Hadde IKM 15 februar. Alle disse eggløsningstestene var positive så mest sannsynlig har jeg blitt gravid rundt 13-14 og ikke 5 februar som antatt. Da disse var positive trodde jeg det kunne skyldes en graviditet, ikke eggløsning på ny i samme syklus. Så i dag er jeg derfor 5+5 og termin 9 nov i stedenfor 8+1 og termin 27 oktober. Vi får krysse fingrene våre for at alt går bra med oss begge ) Alt tilsier jo det foreløpig Angående UL så de plommesekken? Eller var det ingenting ennå? Har nå hørt om de som ikke ser noe den ene dagen og som kommer tilbake etter 2 dager og ser både plommesekk og bankende hjerter Vi får være tålmodige jenter til neste UL og backe hverandre opp så lenge ) Ha en fin dag videre! )
Ina25♥med gull i magen Skrevet 12. mars 2008 Forfatter #8 Skrevet 12. mars 2008 Koselig å høre fra deg igjen:) Ja, vi er gravide - og vi må bare være veldig glade for det:) Nei, han så ingenting. Ingen plommesekk, ingenting. Han kunne ikke se om jeg var gravid i det hele tatt........ uff..... Men, han trodde jeg da bare var ca 4 uker, og da var det for tidlig å se noe. Jeg spurte jo om det var mulig at jeg ikke var gravid i det hele tatt... men han sa at siden jeg hadde testet positivt to ganger var ikke det særlig sannsynlig... Tok en ny test i dag også, som det sto gravid på - så regner med jeg er det! Så da skjedde unnfangelsen 23.februar (eneste mulighet... hehe), og jeg er da 4+4... , termin 17 november - så da ligger du en drøy uke foran meg:) Da testet vi jo ikke positivt så sent alikevel da... Ja, vi må bare krysse fingrene for at alt går bra - det gjør jo mest sannsynlig det:) Vi må bare tenke positivt, så blir det bra til slutt! Fikk ikke ny time før om 4 uker - han ville ikke se meg før... Var ikke noe vits mente han, og jeg er egentlig litt enig. Men håper jeg neste gang ser en liten spire og et bankende hjerte;) Han var forresten veldig hyggelig og koselig, så skal ikke klage. Han tok en celleprøve av meg og litt sånn, og sa: "ja, nå kan det hende at du blør littegrann, men det har ingenting med abort eller noe å gjøre, så du trenger ikke ringe meg i morgen..." Han har nok hatt mange småfrustrerte jenter hos seg ja:) Ha en fortsatt fin dag!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå