Gå til innhold

Barevernet ringte meg nettopp!

Anbefalte innlegg

Skrevet

De ville komme hjem til oss over påsken.

Vi har søkt om å bli besøkshjem, så nå skal de se oss an. Spennende! =) Damen sa at de likte søknaden vår og at det virket lovende, så de ville se oss som par. Jeg er skikkelig spent nå jeg! =) Håper vi blir funnet skikket da, hehe:P

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så spennende! Lykke til!

Skrevet

Gaar helt sikkert kjempe fint! Lykke til!

Skrevet

Har jeg også tenkte, på, har luftet det for mannen og han var også med på tanken:) Men vi må vel vente til mini er blitt litt større, tror jeg:) Lykke til da!

Skrevet

Takk, vi har snakket om å bli besøkshjem i mange år, men det har bare aldri passet. Så nå endelig fikk vi ut fingeren og søkte.

Har skrevet at vi ønsker barn mellom 0 og 6 år. Vår eldste er bare 5 år, så jeg føler vi ikke har kompetanse til en 9-åring, feks.

Noen som er besøkshjem? Som vet hva som skjer videre, hvordan besøket vil foreløpe?

*spent*

Skrevet

Det er en samtale, bare. Tar oftest rundt en time.

De vil vite en del om hvordan dere ser på barneoppdragelse, hvem som har hvilke roller i hjemmet, hva dere tror om egne barns reaksjon på et "problembarn," hvordan ser dere på ting som konflikt/seksualitet/kjønnsroller/religion osv., hva vil en besøkshelg inneholde osv. Og så vil de kanskje ta en titt på hvor ungen skal sove og sånn.

Skal ikke voldsomt mye til å godkjennes som besøkshjem, i grunn.

Skrevet

Du er nå et fantastisk menneske du da, så det er jeg sikker på går bra.:o))

Skrevet

Det blir sikkert spennende :-) Men, jeg må nå bare få sagt at det trenger ikke å være et "problembarn" selv om noen trenger besøkshjem.

Kjenner et par barn selv, der det ene tilfellet er for å avlaste mor. Gutten er det ikke noe "problem" med :-)

Skrevet

Neida, på ingen måte. Men spørsmålet inngår i standardskjemaet mange barnevernstjenester bruker. Det gjør det om religion/kultur og villigheten til å tilpasse kosthold og slikt også, selv om ungen godt kan være helnorsk.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...