Gjest Skrevet 11. mars 2008 #1 Skrevet 11. mars 2008 De ville komme hjem til oss over påsken. Vi har søkt om å bli besøkshjem, så nå skal de se oss an. Spennende! =) Damen sa at de likte søknaden vår og at det virket lovende, så de ville se oss som par. Jeg er skikkelig spent nå jeg! =) Håper vi blir funnet skikket da, hehe:P
kjerringa-mot-straumen Skrevet 11. mars 2008 #3 Skrevet 11. mars 2008 Gaar helt sikkert kjempe fint! Lykke til!
Gjest Skrevet 11. mars 2008 #4 Skrevet 11. mars 2008 Har jeg også tenkte, på, har luftet det for mannen og han var også med på tanken:) Men vi må vel vente til mini er blitt litt større, tror jeg:) Lykke til da!
Gjest Skrevet 11. mars 2008 #5 Skrevet 11. mars 2008 Takk, vi har snakket om å bli besøkshjem i mange år, men det har bare aldri passet. Så nå endelig fikk vi ut fingeren og søkte. Har skrevet at vi ønsker barn mellom 0 og 6 år. Vår eldste er bare 5 år, så jeg føler vi ikke har kompetanse til en 9-åring, feks. Noen som er besøkshjem? Som vet hva som skjer videre, hvordan besøket vil foreløpe? *spent*
Gjest -<<- Skrevet 11. mars 2008 #6 Skrevet 11. mars 2008 Det er en samtale, bare. Tar oftest rundt en time. De vil vite en del om hvordan dere ser på barneoppdragelse, hvem som har hvilke roller i hjemmet, hva dere tror om egne barns reaksjon på et "problembarn," hvordan ser dere på ting som konflikt/seksualitet/kjønnsroller/religion osv., hva vil en besøkshelg inneholde osv. Og så vil de kanskje ta en titt på hvor ungen skal sove og sånn. Skal ikke voldsomt mye til å godkjennes som besøkshjem, i grunn.
Cat.68 Skrevet 11. mars 2008 #7 Skrevet 11. mars 2008 Du er nå et fantastisk menneske du da, så det er jeg sikker på går bra.))
Honningmelon Skrevet 11. mars 2008 #8 Skrevet 11. mars 2008 Det blir sikkert spennende :-) Men, jeg må nå bare få sagt at det trenger ikke å være et "problembarn" selv om noen trenger besøkshjem. Kjenner et par barn selv, der det ene tilfellet er for å avlaste mor. Gutten er det ikke noe "problem" med :-)
Gjest -<<- Skrevet 11. mars 2008 #10 Skrevet 11. mars 2008 Neida, på ingen måte. Men spørsmålet inngår i standardskjemaet mange barnevernstjenester bruker. Det gjør det om religion/kultur og villigheten til å tilpasse kosthold og slikt også, selv om ungen godt kan være helnorsk.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå