Gjest Skrevet 11. mars 2008 #1 Skrevet 11. mars 2008 Har vært på tidlig UL i dag og alt man så var plommesekken Ut i fra menstermin er jeg 8+0 i dag, men jordmor mente jeg ikke var lenger enn ca uke 5-6. Fått ny UL om 14 dager. Huff tenkte MA med en gang, men jordmor sa at alt så normalt ut og at vi skulle vente å se nærmere på termin og hvor langt jeg var kommet om 14 dager. Ville så gjerne se et hjerte som slo- nå har jeg bare bekymringstanker i hodet, og spesielt MA- kan dette være det? Noen som har opplevd dette? Og jeg som var så glad for å ha kommet til 9 uke Nå er jeg tilbake i uke 5-6 og uroen over diverse ting kommer tilbake. Også må jeg gå og tenke i hele påsken- ååå ble så lei meg nå.
grysom Knut-Elias og lillebror Skrevet 11. mars 2008 #2 Skrevet 11. mars 2008 ikke for å uroe deg men når testa du positiv? jeg var på ul 28 dager etter eggløsning altså akkurat 5+6 å da fikk vi se hjertet slå...
Gjest Skrevet 11. mars 2008 #3 Skrevet 11. mars 2008 Jeg hadde negativ test 12 dager etter IKM, testet positivt dag 13. Noen som vet hvor langt jeg er kommet da?
Tryne_ nr.3 på vei Skrevet 11. mars 2008 #4 Skrevet 11. mars 2008 mener du hat du hadde første positive test 13dager ETTER IKM? Dersom du mener det så kan det stemme med det hun sier, da er du nok ikke så lang på vei, å da er det det som er grunnen til at du bare så plommeskekken
Gjest Skrevet 11. mars 2008 #5 Skrevet 11. mars 2008 ååå er ganske bekymret nå, men hun var veldig sikker- og jeg spurte henne om MA, men hun sa det så bra ut! Hun mente at jeg kan ha hatt en eggløsning ekstra- og det kan stemme. Jeg hadde positivt utslag på eggløsningstest (CB digital) den 5 februar. Hadde deretter fra 13-15 februar 3 dager med påfølgende positive utslag (trodde da at jeg var gravid). IKM var 15 februar og positiv test var 27 februar. Så er vel et sted mellom 5+4 - 5+6. Men det som bekymrer meg er at så mange ser hjerte så tidlig. Jeg så kun plommesekken, ikke noe mer- får vente 3 uker og se til neste UL. Da bør jeg i hvertfall se hjertet
Mamma`n til Trym Skrevet 11. mars 2008 #6 Skrevet 11. mars 2008 Akkurat dette skjedde med meg, og jeg ble maks frustrert. Men gravid var jeg og gravid er jeg nå i uke 18. Fosteret er så lite den første tiden at man ikke kan se det helt klart. Jeg dro tilbake 2uker etter og da så de et foster men ikke noe hjerte som slo. Enda en gang med frustrasjon, Gikk tilbake enda 2uker etter og da var det både foster og et lite hjerte som slo. Og oppi alt dette fikk jeg blødninger og var konstant bekymret. Jeg fikk en litt dårlig start men det har gått veldig bra. Lykke til videre Jeg er sikker på at hvis du går inn på 2 eller 3trimester så vil du få høre flere historier som min.
Tryne_ nr.3 på vei Skrevet 11. mars 2008 #7 Skrevet 11. mars 2008 det er ikke sant at mange ser hjerte i uke 5. jeg er en av de som IKKE gjorde det med jenten min, såg det så vitt da jeg var 6 uker på vei. det er HELT NORMALT å ikke se hjerte i uke 5. mer normalt enn det er unormalt
Gjest Skrevet 11. mars 2008 #8 Skrevet 11. mars 2008 kunne ikke se hjerte slå hos meg da jeg trodde jeg var i uke 8 så ikke ta sorgene på forskudd. I følge terminn var jeg vel ca 6-7 uker da, og nå er det sprell levende baby, 21 uker..
Mayla;) Skrevet 11. mars 2008 #9 Skrevet 11. mars 2008 Med forrigemann var jeg på ul 4+6 og da så de bare plommesekk, men vi fikk ikke se hjerteaktivitet før på 7+3. Denne gangen var vi på ul 5+2, og 7+4 uten at vi så hjertet slå! Legen mente jeg var 2-3 uker kortere på vei enn iflg syklus, men på ul i uke 12 og uke 17 stemte terminen og babyen sprettet rundt ) Lykke til!!!
theafranord Skrevet 11. mars 2008 #10 Skrevet 11. mars 2008 jeg var på UL i uke 5....så ikke hjertet da...så det faktisk ikke før jeg var i uke 10...synes jeg å huske. Ta det bare helt med ro....går sikkert bra:-)
amalie 10.08.07 og thea 12.10. Skrevet 11. mars 2008 #11 Skrevet 11. mars 2008 Hei! Da jeg var hos tildlig ul i sist svangerskap. Jeg var selv i uke 8 og hun skrev i papirene uke 6. Da mente hun at størrelsen på fosteret tilsvarte 6 uker. og befruktingen skjer 14 dager etter mens. Det kan hende det var det hun mente. Spør neste gang.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå