Gå til innhold

Laksèr olje, funker den SÅ bra??

Anbefalte innlegg

Skrevet

dama ville ikke selge meg det fordi jeg er gravid. Fordi det kan sette i gang ting og tang sa hun. Men ja, hva så? Hun har ikke noe med hva jeg skal med det vel? Hva hvis det er det eneste som funker på meg hvis jeg er forstoppa? Nei jeg måtte gå og snakke med legen min hvis jeg skulle ta det.. Hadde masse andre fine midler også, men hva skal jeg med 4 klyster? Eller en pakke med avføringsmiddel til 150 kr? Eller dufalac? Æsj, den har jeg prøvd før..

Nei nei får få samboer til å kjøpe det da. Jeg er moden, og har bare noen få dager til termin.. kan det være så farlig??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jepp, kan ende i styrtfødsel. farlig for mor & barn, så ville ikke tatt sjangsen!

Skrevet

Ja det er farlig!!

Ungen kommer når h*n er klar!

Skrevet

Ja, det kan være farlig. Skal være glad til at hun i kassen tok ansvar og ikke solgte det.

Hvis du er moden og bare har dager til termin så har du ikke lenge igjen uansett.

Skrevet

Mamma drakk halv flaske lakserolje og jeg kom ut på halvtime... Flaks at de kom seg på sykehuset egentlig.. Ikke så lurt.

Skrevet

Men hvorfor i alle dager fungerer den så bra???

Skrevet

Ja, det kan være farlig.

Du kan få en skikkelig møkkafødsel av det ... mage/tarmkramper i tilleg til riene ... frister det eller?

Dama i butikken vet nok hva hun snakker om, og dersom du faktisk er forstoppet burde du for egen og barnets del få legehjelp for å bli kvitt det fremfor å bruke lakserolje.

Skrevet

eller bra og bra.... alt er relativt;)

Skrevet

Min 2. fødsel starta pga duphalac( hadde ikkje gått på do på fleire dagar) 6 dagar før termin; vatnet gjekk, så ver forsiktig...

Gjest Rebel m/jente
Skrevet

Du bør kontakte lege for å få rett preparat.

du kan risikere styrtfødsel med totalruptur samtidig som du står og bæsjer. Ikke særlig fristende...

Skrevet

hi hi nei ikke særlig fristende..

Skrevet

Så rart! Ingen som vet hva som gjør at det kan settes igang?

Skrevet

Jeg har hørt at det kan føre til såpass kraftige sammentrekninger i tarmene eller tarmbeveglser at det kan sette i gang en fødsel... at det er dte som gjør det.

Skrevet

Jeg har to barn, med ett stort aldershopp. Da han første ble født for snart 12 år siden, var det ingen som advarte mot lakserolje (hadde jo ikke internett den gangen....) og da jeg hadde gått 4 dager over, tok jeg dette, fødselen satt igang og den tok vel rundt 26 timer, ingen styrtfødsel med andre ord. Datteren min ble født for 1,5 år siden og da hadde jeg lest mye om at man ikke skulle bruke dette og lot det derfor være. Fødte 15 dager over ul termin og 20 dager over mens termin.... Selv om det gikk bra første gangen, tok jeg alikevel ikke sjangsen for at det skulle gjøre det en gang til.

Skrevet

hmm ja er vel verdt å vente et par dager til da:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...